حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل سپیدار سیستم در این زمینه گفت: «در حال حاضر فناوری رایانش ابری یکی از اصلی‌ترین روندها در ارائه نرم‌افزارهای سازمانی است و نرخ نفوذ این تکنولوژی که در حال حاضر بخش عمده‌ای از خدمات شرکت‌های بزرگ جهانی را شامل می‌شود، به سرعت در حال افزایش است. سپیدار سیستم هم با هدف توسعه بازار و توسعه و بهبود راهکارهای نرم‌افزاری خود قصد دارد محصول سپیدار ابری را به بازار ارائه کند.»

رنجبری در صحبت‌های خود در جمع سهامداران به تجربه موفق همکاران سیستم در ارائه محصولات ابری اشاره کرد و گفت: «ضمن بررسی روندهای بازار رایانش ابری و نیاز بازار ایران، قصد داریم از محل این افزایش سرمایه روی توسعه نرم‌افزار ابری سپیدار سرمایه‌گذاری کنیم. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در بلند‌مدت علاوه بر حفظ مزیت رقابتی، بازارهای جدیدی برای سپیدار سیستم ایجاد کند.» رنجبری با اشاره به مدل درآمدی رایانش ابری که به شکل حق اشتراکی است، گفت: «توسعه سپیدار ابری می‌تواند درآمد پایداری ایجاد کند که حاشیه سود آن در طول زمان افزایش پیدا خواهد کرد.»

وی در تشریح سرفصل‌های سرمایه‌گذاری گفت: «با توسعه تیم‌های پشتیبانی و عملیاتی سپیدار به واسطه افزایش تعداد مشتریان و با توجه به برنامه‌های آینده شرکت، نیاز است فضای کسب وکار سپیدار توسعه پیدا کند. از این رو بخشی از این افزایش سرمایه در زمینه تامین فضای کسب وکار اداری با خرید زمین و ساختمان سرمایه‌گذاری خواهد شد.»

در ادامه مجمع عمومی فوق‌العاده، رنجبری در مورد آثار مالی این طرح توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: «ارائه سپیدار ابری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود، یک خط درآمدی محکم و پایدار را برای سودآوری شرکت ایجاد می‌کند؛ به‌­طوری‌که برآورد می­‌شود اختلاف سود عملیاتی سپیدار سیستم در سال ۱۴۰۴ بین دو حالت انجام و عدم انجام افزایش سرمایه حداقل ۲۵درصد باشد.