شرکت آسترا Astra : سهام این شرکت فعال در زمینه هوافضا و سازنده موشک پس از راه‌اندازی در روز چهارشنبه در نزدک تقریبا ۲۰درصد جهش کرد. این شرکت ادعا می‌کند قصد دارد روزانه موشک به فضا پرتاب کند. این در حالی است که آسترا اولین حضور خود را در میان یک مسابقه فضایی بین میلیاردرهایی چون سر ریچارد برانسون و جف بزوس تجربه می‌کند. جف بزوس قصد دارد نخستین مسافر اولین پرواز فضایی شرکت خود یعنی Blue Origin در بیستم جولای باشد.

شرکت کریسپی کریم  Krispy Kreme : سهام این شرکت زنجیره‌ای دونات‌سازی روز جمعه گذشته ۹/ ۸درصد سقوط کرد و بیش از  ۵/ ۲۳درصد از آن را در نخستین روز معاملاتی در روز پنج‌شنبه از دست داد. بازگشت کریسپی کریم  به بازارهای عمومی، پنج سال پس از خصوصی شدن این شرکت توسط هلدینگ JAB  صورت می‌گیرد. این شرکت زنجیره‌ای، قیمت عرضه سهام اولیه خود را ۱۷ دلار برای هر سهم تعیین کرد که این میزان کمتر از محدوده برنامه‌ریزی‌شده ۲۱ تا ۲۴ دلار توسط این شرکت برای هر سهم است. همچنین این شرکت درآمد مالی خود را در سال ۲۰۲۰ با ۱۷ درصد افزایش به ۱۲/ ۱میلیارد دلار رساند. دفتر مرکزی کریسپی کریم در وینستون سیلم، کارولینای شمالی است.

شرکت دیدی: سهام این شرکت ترابری و حمل‌ونقل عمومی چینی پس‌ازاینکه دولت چین، دو روز پس از حضور دیدی در بورس اوراق بهادار نیویورک، بررسی امنیتی سایبری این شرکت را خواستار شد، با ۳/ ۵درصد کاهش مواجه شد. در نتیجه این اقدام، کاربران جدید فعلا قادر نخواهند بود برای استفاده از خدمات ترابری دیدی ثبت‌نام کنند. این در حالی است که دیدی در بیانیه‌ای اظهار کرد همکاری‌های لازم را در این خصوص با دولت چین خواهد کرد.

شرکت IBM : سهام این شرکت فناوری پس از اعلام استعفای جیم وایتهورست از ریاست آن که ۱۴ ماه این سمت را به عهده داشت، بیش از ۶/ ۴درصد سقوط کرد. شرکت IBM جزئیات کمی در مورد این تصمیم بیان کرده، اما گفته است وی به‌عنوان مشاور ارشد مدیرعامل شرکت، آرویند کریشنا باقی خواهد ماند.

شرکت چارلز شوآب:  سهام این شرکت کارگزار الکترونیکی، پس ‌از آنکه اعلام کرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال بررسی افشای اطلاعات مشاوران روبو شواب است، بیش از یک‌درصد کاهش یافت. شواب همچنین در مورد هزینه ۲۰۰میلیون دلاری در نتایج مالی سه‌ماه دوم خود هشدار داد که این عدد بسته به نحوه رسیدگی به تحقیقات است. چارلز شوآب کارگزار بورس و ابرشرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی چندملیتی است که در زمینه مبادلات اوراق بهادار، ارائه خدمات کارگزاری در بازار بورس نیویورک، همچنین مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت پول فعالیت می‌کند.

شرکت چیپوتلی  Chipotle : سهام این شرکت بعد از اینکه UBS رتبه خرید این شرکت را در رستوران‌های زنجیره‌ای غذایی مکزیکی تکرار کرد، حدود ۷/ ۱درصد افزایش یافت و هدف قیمتی خود را برای سهام ۱۷۰۰دلار تعیین کرد که به معنی ۱۰درصد رشد است. همچنین شرکت UBS، فروش دیجیتال، نوآوری در فهرست محصولات، بازاریابی و برنامه وفاداری چیپوتلی را به‌عنوان دلایل اصلی رشد آن ذکر کرده و گفت: بازگشایی اقتصاد بعد از رهایی از بند کرونا باید باعث افزایش ترافیک رستوران‌ها شود. UBS یک شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی است که شعبه‌های مرکزی آن در شهرهای بازل و زوریخ، سوئیس مستقر هستند.

شرکت مایکروسافت: سهام این غول فناوری به دنبال اعلام به‌روزرسانی بعدی نرم‌افزار ویندوز ۱۱ و همچنین بعد از آنکه گلدمن ساکس همچنان رتبه خرید این شرکت را ثابت نگه داشت، حدود ۳/ ۲درصد افزایش یافت. یکی از تحلیلگران گلدمن ساکس در این خصوص اظهار کرد مایکروسافت از موقعیت خوبی برخوردار است تا از برخی از گرایش‌های بلندمدت سکولار خود بهره ببرد. این تحلیلگر در ادامه افزود: بعید به نظر می‌رسد در نسخه‌های آینده ویندوز، چرخه‌های به‌روزرسانی رایانه‌های خانگی، به‌ اندازه قبل اجرا شوند.

شرکت اوبر Uber : پس‌ از آنکه بنک آو آمریکا اعلام کرد پتانسیل صعودی قابل‌توجهی را برای این شرکت استارت‌آپ مشاهده کرده و رتبه خرید آن را اعلام کرد، سهام این شرکت حمل‌ونقل اینترنتی بیش از ۲/ ۲درصد افزایش یافت.  بنک آو آمریکا همچنین گفت: انتظار دارد نرخ مشارکت نیروی کار اوبر در سه‌ماه سوم بهبود یابد. با بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد که اوبر نخستین شرکت نوپا در جهان است که بیشترین و گران‌ترین سهام را دارد.

شرکت هلدینگ آلفابت Alphabet : سهام این شرکت مادر گوگل، پس ‌از آنکه برنستاین آن را به‌عنوان انتخاب برتر در نیمه دوم معرفی کرد، با افزایش ۲درصدی روبه‌رو شد. این در حالی است که کارشناسان می‌گویند سهام این شرکت هنوز ارزان است و چندین کاتالیزور کوتاه‌مدت، عملکرد آن را افزایش خواهند داد. آلفابت شرکت هلدینگ فناوری آمریکایی مستقر در کالیفرنیا است که شرکت گوگل زیرمجموعه‌ای از آن است. با تاسیس این شرکت، گوگل به بزرگ‌ترین زیرمجموعه این شرکت مادر تبدیل شد و چند بخش از جمله گوگل مپس، یوتیوب و اندروید به‌صورت زیرمجموعه‌ای از شرکت گوگل باقی ماندند.