دور جدید تزریق بودجه به این شرکت، توسط صندوق سرمایه‌داری GIC سنگاپور، هیات سرمایه‌گذاری طرح بازنشستگی کانادا، SoftBank Vision Fund ۲ و والمارت انجام شد. این برنامه همچنین شامل سرمایه‌گذاری از صندوق‌های دولتی مانند سازمان سرمایه‌گذاری قطر، Khazanah Nasional Berhad مالزی و DisruptAD و بازوی سرمایه‌گذاری صندوق حاکمیت ابوظبی، ADQ بود و از دیگر حامیان این شرکت می‌توان به شرکت تنسنت چین، فرانکلین تمپلتن و تایگر گلوبال اشاره کرد.

 

به گزارش بخش  ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، کالیان کریشنامورتی، مدیرعامل فلیپکارت در بیانیه‌ای اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته توسط سرمایه‌گذاران برجسته جهانی نشان‌دهنده وعده تجارت دیجیتال در هند و اعتقاد آنها به توانایی‌های شرکت فلیپکارت برای به حداکثر رساندن این پتانسیل برای همه ذی‌نفعان آن است. وی گفت این شرکت بر کمک به میلیون‌ها تجارت کوچک و متوسط هند ازجمله فروشگاه‌های کوچک مواد غذایی خانوادگی معروف به kiranas تمرکز خواهد کرد و قصد دارد به سرمایه‌گذاری روی دسته‌های جدید محصولات و فناوری‌های تولید داخل ادامه دهد.

 بازگشت سافت بانک

شرکت سافت بانک مستقر در ژاپن پیش ‌از این در سال ۲۰۱۸ سهام فلیپکارت خود را به والمارت فروخته بود و بازگشت مجدد آن  در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت هندی در حال بررسی گزینه‌های بالقوه لیست خود است. فلیپکارت می‌گوید   اکنون ۶/ ۳۷ میلیارد دلار ارزش دارد. این در حالی است که سافت بانک از سایر شرکت‌های نوپای فناوری هند، مانند شرکت پرداخت دیجیتال Paytm، شرکت استارت‌آپ هتل‌های ارزان‌قیمت Oyo و شرکت حمل‌ونقل اشتراکی Ola نیز پشتیبانی کرده است. لیدیا جت، یکی از شرکای مشاوران سرمایه‌گذاری سافت بانک، در بیانیه‌ای گفت: سرمایه‌گذاری مجدد این بانک روی فلیپکارت به دلیل تجربه و اعتقاد ما در تیم مدیریتی شرکت برای ادامه تامین نیازهای مصرف‌کنندگان هندی در دهه‌های آینده است.

 پتانسیل تجارت الکترونیکی هند

بیشتر خریدهای خرده‌فروشی هند در فروشگاه‌های فیزیکی و خرید حضوری انجام می‌شود، اما پتانسیل فروش آنلاین در این کشور همچنان بسیار زیاد است، زیرا هند دارای یکی از سریع‌ترین نرخ‌های رشد و بزرگ‌ترین جمعیت کاربر اینترنت در جهان است. در سال‌های اخیر، ترکیبی از اصلاحات، کشش به سمت دیجیتالی شدن و خصوصا شیوع ویروس کرونا در سال گذشته  و متعاقب آن محدودیت‌های کرونایی ملی و منطقه‌ای، روند برخی از معاملات را به سمت آنلاین تغییر داده است. براساس گزارش مشترک Unicommerce و Kearney، در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰، بخش تجارت الکترونیکی هند ازنظر حجم ۳۶درصد و از نظر ارزش ۳۰ درصد رشد سالانه را تجربه کرده است. همچنین دسته مراقبت‌های شخصی، زیبایی و سلامتی ۹۵درصد نسبت به سال قبل رشد کرده، درحالی‌که کالاهای مصرفی و مراقبت‌های بهداشتی با سرعت ۴۶درصد رشد داشتند. براساس این گزارش، بیشتر رشد فزاینده ناشی از افزایش شدید حجم و ارزش تجارت الکترونیکی در شهرهای Tier ۲ و Tier ۳ هند است.

از رقبای فلیپکارت می‌توان به غول تجارت الکترونیکی آمازون ایالات‌متحده اشاره کرد که میلیاردها دلار در بازار هند سرمایه‌گذاری کرده است و همچنین می‌توان به نام‌های داخلی مانند JioMart، نرم‌افزار موبایلی تحویل مواد غذایی آنلاین از Reliance Industries  اشاره  کرد. بنا بر گزارش‌ها، دولت هند پیش‌نویس قوانین تجارت الکترونیکی جدید را در ماه ژوئن پیشنهاد کرده است که انتظار می‌رود روی فلیپکارت و آمازون تاثیر بگذارد.