مدیرعامل بیمه ایران‌معین ضمن تشریح مهم‌ترین دستاوردهای مالی سال ۹۹، اقدامات و برنامه‌های شرکت ایران معین، با اشاره به اینکه رسالت ما در مناطق آزاد ارائه خدمات مناسب است نه صرفا جذب پرتفوی‌ گفت: ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌گذاران یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های ایران‌معین است. داریوش محمدی پرداخت خسارت در کمترین زمان را نشانه عمل به تعهدات در قبال بیمه‌گذاران دانست و افزود: در سال ۹۹ در حادثه آتش‌سوزی بازار پردیس کنار مردم کیش بودیم و این اتفاق که بیش از ۱۷میلیارد تومان خسارت در برداشت، ظرف ۱۰ روز پس از ارزیابی بخش اعظمی از آن به زیان‌دیدگان پرداخت کردیم. وی افزود: همچنین اوایل سال‌جاری در منطقه آزاد انزلی یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دچار حریق شد که با حضور در منطقه ضمن دلجویی از زیان‌دیدگان  در کمتر از یک هفته ۴میلیارد تومان علی‌الحساب پرداخت کردیم. مدیرعامل بیمه ایران‌معین در ادامه چرایی سرعت گرفتن افزایش سرمایه شرکت را گسترش سهم قبولی اتکایی و پیرو آن رشد درآمد شرکت بیان کرد و افزود: سرمایه شرکت در ابتدای سال ۹۹ رقمی بیش از ۲۵۰میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۵۶۰ میلیارد تومان افزایش‌ یافته است. امروزه اهمیت سرمایه در فعالیت بیمه‌گری و نگهداری ریسک به حدی است که در مجمع توافق شد تمام سود تخصیص داده‌ شده به سرمایه شرکت تبدیل شود. با این اقدام مهم تا چند ماه آینده یک شرکت ۸۰۰میلیارد تومانی خواهیم بود. وی‌ افزود: در حال حاضر سرمایه ایران‌معین ۲۷ برابر با کوچک‌ترین شرکت در منطقه آزاد فاصله دارد، عملکرد مجموعه به‌گونه‌ای است که شانه‌به‌شانه شرکت‌های سرزمین اصلی پیش می‌رویم و حتی در مواردی مثل قبولی اتکایی پیشتازیم.

 افزایش سقف تسهیلات طرح «مهر ایران‌معین»

محمدی در ادامه به طرح حمایتی ایران معین اشاره کرد و گفت: در شرایط سخت ناشی از کرونا که کسب‌وکارهای بسیاری را تحت تاثیر قرارداده و بیم آن می‌رود که بیمه در سبد اقتصادی خانوارها به رده‌های پایین‌تر منتقل شود، طرح «مهرایران معین» به معنای واقعی چتر حمایتی است. مدیرعامل بیمه ایران معین با اعلام این خبر که در قالب این طرح در ۷ ماه گذشته ۲۷میلیارد تومان تسهیلات به بیمه‌گذاران شرکت تخصیص‌یافته است، افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مقرر شد تا سقف ۱۰میلیون تومان تسهیلات بدون کارمزد جهت خرید بیمه‌نامه در اقساط ۱۲ ماهه به بیمه‌گذاران پرداخت شود که استقبال خوب مردم موجب شده ایران معین به اینکه در روزهای سخت کنار بیمه‌گذاران خود بوده، افتخار کند.  به گفته محمدی با توجه به افزایش نرخ حق بیمه به‌خصوص در بیمه ثالث و بدنه رایزنی‌ها برای رساندن سقف تسهیلات به ۲۰ تا ۳۰میلیون تومان صورت گرفته که امیدواریم به‌زودی نتیجه آن اعلام شود. بیمه‌گذاران متقاضی می‌توانند بدون ضامن تنها با یک فقره چک یا معرفی‌نامه از سازمان مربوطه به شعب و نمایندگان ما مراجعه کرده و بدون هیچ‌گونه پیش‌پرداخت، بیمه‌نامه خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارمزد ۴درصدی به‌جای بیمه‌گذار توسط بیمه ایران معین به بانک پرداخت می‌شود، روی دیگر طرح را ایجاد بستری برای افزایش درآمد نمایندگان و کمک به معیشت شبکه فروش شرکت مطرح کرد. محمدی در این خصوص اظهار کرد: با آنکه فروش بیمه‌نامه اقساطی است اما کارمزد نمایندگان کامل پرداخت می‌شود‌. طرح «مهر ایران‌معین» ابزار جدیدی در اختیار نمایندگان گذاشته، بازار ما را احیا کرده و بیمه‌گذاران نیز مشتاق‌تر شده‌اند.

 یکه‌تازی با بیمه اتکایی

مدیرعامل ایران معین با بیان اینکه این شرکت در سرزمین اصلی دارای مجوز طلایی قبولی اتکایی است که بسیاری از شرکت‌های فعال در سرزمین اصلی آن را در اختیار ندارند، با تاکید بر سود قطعی مشارکت در قرارداد اتکایی بیمه درمان تکمیلی خانواده‌های معظم شهدا، گفت: برخی با تحلیل‌های غیرواقع سعی در القای اثر نامطلوب این قرارداد بر شاخص‌های عملکردی شرکت دارند که جا دارد تاکید کنم ایران‌معین به‌عنوان یکی از بازوهای اجرایی بیمه ایران قرارداد مذکور را قبول کرده که علاوه بر افتخارآمیز بودن برای مجموعه، قرارداد فوق سود‌ده است.

محمدی سهم ایران‌معین از قرارداد ۳ هزار میلیارد تومانی اتکایی دی را ۲۰ درصد عنوان کرده و از امتیازهای منحصربه‌فرد این قرارداد را تعیین حد خسارت، سودده بودن قرارداد و استفاده از اعتبار مالیاتی ایجادشده توسط ایران معین دانست.

 متوازن‌سازی پرتفوی‌ و کاهش سهم رشته ثالث

وی همچنین خاطرنشان کرد: صورت‌های مالی شرکت نشان می‌دهد که در سال ۹۸ حدود ۲۶۲میلیارد تومان حق بیمه تولیدشده که این رقم به ۹۸۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده و سهم ثالث از پرتفوی سبد بیمه مستقیم شرکت از ۴۸درصد به ۳۳درصد تقلیل یافته است. محمدی افزود: نکته مهم این است که در شرکت‌های دیگر برای کاهش سهم ثالث از پرتفو‌ محدودیت‌هایی را برای نمایندگان در نظر می‌گیرند تا آن هدف محقق شود درحالی‌که در ایران معین بدون ایجاد هیچ محدودیتی برای نمایندگان این موفقیت حاصل‌ شده است. سکاندار بیمه ایران معین در این ‌ارتباط از رشد سهم بیمه‌های انرژی خبر داد و افزود: به‌ موازات کاهش سهم ثالث از پرتفو‌ سعی‌مان بر آن بوده که در کنسرسیوم‌ها حضور پررنگ‌تری داشته باشیم به‌گونه‌ای که سهم ۴درصدی سال ۹۸ بیمه‌های انرژی در پرتفوی ایران ‌معین به ۱۱درصد رسیده است. وی همچنین افزود: در بیمه‌گری مستقیم نیز بیش از ۵۵درصد رشد داشته‌ایم و ۱۹۴میلیارد تومان پایان پرتفو‌ سال ۹۸ به ۳۰۳میلیارد تومان در سال ۹۹ تغییر یافته و خسارت عملیات بیمه‌گری مستقیم با مدیریت ریسک مناسب ۲۱درصد رشد داشته است.