وی تصریح کرد: شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در سالی که گذشت توانست با اتخاذ استراتژی‌های مناسب ازجمله خریدوفروش، مدیریت موثر هزینه‌ها و نظارت مستمر بر شرکت‌های زیرمجموعه و بهبود مسائل ساختاری، موقعیت خود را در عرصه اقتصادی کشور حفظ کند و امید است در سال ۱۴۰۰ نیز باهم اندیشی هیات مدیره و تمامی مدیران و ذی‌نفعان شرکت ضمن توسعه فعالیت‌های شرکت، شاهد بهره‌مندی نتیجه اقدامات و اصلاحات انجام‌شده در سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در شرکت‌های اصلی، متعلق و سرمایه‌گذاری شده در سال‌های آینده باشیم.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد میلاد تاکید کرد: به‌منظور استفاده از سایر فرصت‌های موجود در بازار برای توسعه و ایجاد تنوع در فعالیت‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های منسجم نسبت به ایجاد سودآوری پایدار در راستای افزایش ثروت سهامداران تلاش شد با بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال‌های قبل و تداوم آن انجام پذیرفته، حجم و دامنه فعالیت‌های شرکت گروه توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، نفت میلاد پارس، ارزش‌آفرینان میلاد و سرمایه‌گذاری در تاسیس شرکت معدنی میلاد برنا ابرار، گسترش‌یافته و از سودآوری و عملکرد اقتصادی مناسب برخوردار شود.

دیده‌ور افزود: طی سال ۹۹ با استفاده بهینه از منابع و سرمایه در گردش، ضمن مدیریت ریسک‌های عملیاتی و تجاری هزینه فرصت ازدست‌رفته شرکت کاهش‌یافته و از اتلاف بی‌دلیل منابع پرهیز شد و در مدت یادشده از تمامی ظرفیت منابع در اختیار در راستای موضوع فعالیت اصلی شرکت و شرکت‌های متعلقه استفاده و تلاش شد تا حداکثر سودآوری حاصل شود.

وی تاکید کرد: در سال ۹۹ با توجه به رکود بازار داخلی محصولات فولادی با افزایش بسیار قیمت‌های داخل کشور و جهانی فولاد، درآمدهای عملیاتی به میزان ۸۲درصد نسبت به سال ۹۸ حاصل شد و به دنبال اجرای سیاست مدیریت هزینه‌ها و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها درمجموع نسبت‌های سودآوری از رشد چشمگیری نسبت به سال ۹۸ برخوردار بود.

دیده‌ور همچنین در مورد وضعیت شرکت دانش‌بنیان نفت میلاد پارس تصریح کرد: طی سال ۹۹ شرکت نفت میلاد پارس از شرکت‌های زیرمجموعه آهن و فولاد میلاد توانست به‌عنوان صادرکننده برتر دانش‌بنیان انتخاب و لوح تقدیر دریافت کند.

مدیرعامل آهن و فولاد میلاد بابیان اینکه عمده محصولات نفت میلاد صادراتی است، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، ۸ هزار تن صادرات روغن لاستیک‌سازی صادر شد و پیش‌بینی می‌شود در صورت کاهش ریسک‌های سیاسی و بهبود قیمت جهانی نفت و همچنین با تحقق افزایش سرمایه، شرکت نفت میلاد پارس در سال ۱۴۰۰ به سود مطلوب و بیشتری دست یابد.

وی، افزایش حجم معاملات و سودآوری هرچه بیشتر معاملات در سال آتی، افزایش منابع مالی شرکت، ارتقای بازار معاملات سهام شرکت در بورس، حفظ روند سودآوری در تامین و توزیع آهن و فولاد کشور، اصلاح ساختار سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، استقرار سیستم‌های نوین کنترل‌های داخلی در شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای اجرای کامل حاکمیتی شرکت و همچنین اقدامات لازم برای افزایش مشارکت و سرمایه‌گذاری در فرآوری ماده معدنی بور شرکت میلاد برنا ابرار را ازجمله اهداف و برنامه‌های آتی شرکت برشمرد.

دیده‌ور همچنین در مورد احداث کارخانه اسید بوریک نیز گفت: طرح توجیهی کارخانه در شهرک صنعتی در نزدیکی زنجان انجام‌شده و خرید تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، این شرکت در راستای سیاست عدم خام‌‌فروشی و ایجاد زنجیره حداکثری سود و بازدهی، با به‌کارگیری حداکثر توان ساخت داخل و استفاده از تجربیات و دانش روز دنیا اقدام به طراحی و ساخت کارخانه اسید بوریک کرده است.

مدیرعامل آهن و فولاد میلاد با اشاره به اینکه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد هم‌اکنون ۳۰درصد از سهام معدن بور را خریداری کرده است، ادامه داد: تولیدات معدن بور در بسیاری از صنایع ازجمله صنایع شوینده کاربرد دارد و تلاش ما بر این است که تولیدات این معدن به‌صورت فرآوری شده عرضه ‌شود تا از خام فروشی جلوگیری شود.

براساس این گزارش، در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سرمایه شرکت منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹، گزارش حسابرس قانونی ارائه و پس از بررسی، صورت‌های مالی سال ۹۹ به تصویب سهامداران رسید.

همچنین مطابق با مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام، روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت برای سال ۱۴۰۰ تعیین شد.

در این مجمع، حق حضور اعضای غیرموظف و پاداش هیات‌مدیره از سوی سهامداران نیز مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین در مورد افزایش سرمایه مقرر شد که ۱۰درصد از سود سهامداران تقسیم و مابقی در اختیار هیات‌مدیره قرار گیرد تا طبق روال قانونی و پس از اخذ مجوزهای لازم افزایش سرمایه صورت گیرد.