به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از فایننشال تایمز، راسل هاردی، مدیر اجرایی ویتول، بزرگ‌ترین تاجر نفت مستقل دنیا گفت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت یک احتمال است، هرچند او معتقد بود نفت مازاد کافی برای اوپک و متحدانش مانند روسیه وجود دارد، زیرا هنوز هم به دلیل بیماری کووید، عرضه را محدود می‌کنند. تحت این شرایط، وضعیت صنعت پتروشیمی کره جنوبی ناخوشایند خواهد بود، زیرا افزایش قیمت نفت منجر به افزایش قیمت نفتا، یک مشتق نفت خام می‌شود که به‌عنوان ماده اولیه اصلی در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.  همچنین پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت نفت به مشکلات شرکت‌های هواپیمایی خواهد افزود که برای مقابله با کاهش شدید تعداد مسافران و فروش به دلیل همه‌گیری کرونا به‌شدت تلاش می‌کنند. طبق گزارش انجمن حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی، قیمت مازوت هواپیمای جت با افزایش ۵/ ۵درصدی از ماه مه تا ژوئن، به ۴۰/ ۷۷دلار در هر بشکه رسید که افزایش ۴/ ۹۱درصدی را در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۰ سال گذشته نشان می‌دهد. یک منبع مطلع در این خصوص اظهار کرد سود عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی ممکن است به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.

همچنین وی خاطرنشان کرد: اگر فقط یک دلار بهای نفت خام افزایش یابد، شرکت هواپیمایی کره ایر سالانه ۳۰میلیون دلار متضرر خواهد شد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود برای هر ۱۰درصد افزایش قیمت نفت خام، هر دو شرکت حمل‌ونقل ارزان‌قیمت جین ایر و T’way Air‌، به ترتیب ۶/ ۷میلیارد وون (۷/ ۶میلیون دلار) و ۹/ ۶ میلیارد وون ضرر کنند. این اتفاق بار مالی به مسافران تحمیل خواهد کرد، زیرا هزینه سوخت اضافی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود برای یک پرواز یک‌طرفه بین ۴۸۰۰ و ۳۶هزار وون خواهد بود.

اما در مورد حمل‌ونقل دریایی، همواره قیمت پایین نفت بر عملکرد قوی آنها تاثیر گذاشته است، همان‌طور که از شرایط شرکت حمل‌ونقل بزرگ کره‌ای HMM با رکورد سود عملیاتی ۹۰۵میلیون دلاری در سه‌ماه اول سال ۲۰۲۱ دیده می‌شود. شرکت HMM، که درگذشته با نام هیوندای مرچنت مارین شناخته می‌شد، یک شرکت حمل‌ونقل و حمل‌ونقل کانتینری کره‌جنوبی است. این شرکت  بزرگ‌ترین بخش صادرات کره‌جنوبی را جابه‌جا می‌کند و این شرایط آن را تبدیل به شرکت نخست حمل‌ونقل کانتینری ملی کره جنوبی کرده است، خصوصا از زمانی که شرکت حمل‌ونقل هان جین ورشکسته اعلام شد و دستور انحلال آن صادر شد. یک منبع دیگر گفت: اما در صورت افزایش قیمت‌ها دیگر این‌گونه نخواهد بود. این منبع حدس می‌زند قیمت‌های صعودی نفت حتی می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر روند فعالیت پالایشگاه‌ها داشته باشد، زیرا مشتریان آنها توانایی خرید محصولات موردنیاز خود را ندارند، بنابراین تقاضا کاهش می‌یابد.