مدیرعامل فولاد خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد‌: از ابتدای اردیبهشت‌ سال جاری و با توجه به گرمای زودرس، شرکت فولاد خوزستان برای جلوگیری از خاموشی‌های گسترده شهری اقدام به کاهش تولید کرد، به‌طوری‌که روند محدودیت‌های برقی نه‌تنها در ساعات اوج مصرف، بلکه در دیگر ساعات نیز به‌طور مستمر ادامه داشته است. امین ابراهیمی در ادامه گفت: پیگیری‌ها  از طولانی شدن محدودیت‌های برق صنایع حکایت دارد. به گفته‌ مسوولان برق استان، امسال علاوه‌‌ بر شروع زودرس گرمای هوا،‌ کاهش بارندگی‌ها سبب خروج نیروگاه‌های آبی از مدار تولید شده است. در چنین شرایطی امکان بارگیری از نیروگاه‌های آبی به کمترین حالت ممکن می‌رسد. همین امر باعث کاهش تولید و درنتیجه محدودیت بیشتر صنایع به‌ویژه فولاد می‌شود.

مدیرعامل فولاد خوزستان از ۵ برابر شدن بهای برق صنایع فولادی و معدنی در ابتدای سال‌جاری خبر داد و افزود: با هدف پایداری شبکه و تثبیت تولید و درآمد بیشتر وزارت نیرو، بهای برق مصرفی صنایع فولادی و معدنی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش ۵ برابری داشت. باوجود مخالفت‌های گسترده و نارضایتی فعالان عرصه صنعت، طرح به تصویب رسید و شکل اجرایی به خود گرفت و باعث افزایش ۲۰درصدی هزینه‌های تولید شمش فولادی شد. در چنین شرایطی انتظار بر این بود که برق‌رسانی به صنایع روندی مستمر و پایدار به خود بگیرد که عملا در سه‌ماه‌ نخست سال نه‌تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه محدودیت‌های برقی به اوج خود رسید. ابراهیمی کاهش تولید شمش را نتیجه مستقیم محدودیت‌های برق دانست و افزود: در سه‌ماه‌ اخیر محدودیت‌های برق باعث افت تولید فولاد و درنهایت افزایش قیمت در بازار شده است. قطعا تداوم چنین شرایطی علاوه بر ضرر مالی،‌ باعث برهم خوردن تعادل بازار و گرانی‌های کاذب می‌شود. بهترین رفتار در چنین شرایطی پایش مصرف کشور و تقسیم‌بندی منصفانه‌‌ محدودیت‌های برق از سوی وزارت نیرو است. شرایط خوزستان به‌گونه‌ای است که ۸ ماه از سال، شرایط گرم آب و هوایی حاکم است و ضرورت پایداری شبکه‌ برق پیش از سایر استان‌ها مورد توجه است. از سویی تداوم تولید صنایع مختلف مانند فولاد خوزستان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هرگونه وقفه در تولید،‌ ناگزیر بازار را ملتهب کرده و نتیجه‌ای جز گرانی و کمیاب شدن محصولات فولادی به دنبال ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان همواره‌ به انجام مسوولیت‌های اجتماعی پایبند است. یکی از دلایل مهم اجرای بی‌چون‌وچرای محدودیت‌های برق، جلوگیری از خاموشی‌های شهری است. تولید مستمر فولاد علاوه‌ بر نقش راهبردی در اقتصاد کشور، توانسته در صادرات و ارزآوری جایگزین قابل‌اطمینانی برای نفت باشد. از مدیران صنعت برق کشور انتظار‌ داریم در اعمال محدودیت‌ها،‌ نگاه ویژه‌ای به صنایع فولادی داشته باشند.