بر اساس گزارش هیات‌مدیره بیمه سرمد به سهامداران، این شرکت در سال ۱۳۹۹ با اتخاذ تدابیر لازم از جمله افزایش تعاملات بانک و بیمه‌ای، توسعه شبکه فروش و راه‌اندازی شعب در سراسر کشور و جذب نمایندگان فعال، با تاکید بر انعقاد قراردادهای جدید با سازمان‌های معتبر،‌درصدد افزایش گستره فعالیت‌های خود برآمد که نتیجه آن، صدور تعداد ۳۹۷.۳۵۹ فقره بیمه‌نامه (در مقایسه با صدور ۳۱۴.۸۱۴ فقره بیمه‌نامه در مدت مشابه سال ۱۳۹۸) و حق‌بیمه تولیدی ۱۶.۲۹۷ میلیارد ریالی شد. حق بیمه‌ای که رشد ۷۰درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرد و موجب تحقق ۱۲۸درصدی اهداف هیات‌مدیره با توجه به هدف ۱۲.۷۰۰ میلیارد ریالی تعیین شده شد.  جهش بزرگ بیمه سرمد در حق بیمه تولیدی باعث کسب سهم ۲درصدی از بازار بیمه کشور در سال ۹۹ شده که این عدد در سال ۹۸، ۶/ ۱درصد بوده است  و در کنار آن، درآمدهای سرمایه‌گذاری‌های سرمد با رشد ۱۲۰درصدی از ۸۴۱میلیارد ریال در سال ۹۸ به ۱.۸۵۰میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ رسیده است.  سرمد که افتخار ارائه خدمات بیمه‌ای به مجموعه بانک صادرات ایران به عنوان سهامدار عمده را دارد، همواره در جهت بهبود خدمات بیمه‌ای موفق عمل کرده و تلاش کرده است گستره خدمات خود را به طیف وسیع‌تری از مشتریان ارائه کند.

بر اساس گزارش هیات‌مدیره بیمه سرمد، رشد قابل توجه در بیمه‌های عمر و زندگی (۴۵۲درصد)، مهندسی و انرژی (۱۲۰درصد) و مسوولیت (۱۰۲درصد) از دیگر دستاوردهای سرمد در سال ۹۹ بوده است. از طرف دیگر شرکت با حفظ ترکیب ۱۰درصدی بیمه شخص ثالث، مازاد و حوادث سرنشین از پرتفوی در مقابل ترکیب ۳۹درصدی صنعت، توانسته است به ترکیب پرتفوی مناسبی در مقایسه با صنعت بیمه کشور دست یابد.

مدیریت ریسک صحیح از جمله شاخص‎های تعیین‎کننده صنعت بیمه است که موفقیت شرکت‌های بیمه را تضمین می‌کند. کنترل این شاخص در سال ۹۹ از مهم‌ترین برنامه‌های سرمد بوده است و ردپای آن را می‌توان در تمدید گواهی استانداردهای ایزو  ۳۱۰۰۰ (ویژه مدیریت ریسک) ۱۴۰۰ دنبال کرد. از این‌رو با انجام اصلاحات اساسی در بیمه‌نامه‌های مرهونات و عمر مانده بدهکار بانکی و همچنین بیمه‌نامه‌های مسوولیت، تغییرات چشمگیری را در نسبت خسارت شرکت شاهد هستیم.

از آنجاکه تا پایان اسفند سال ۹۹ نسبت خسارت ۴۳‌درصد است، اختلاف ۱۴‌درصدی نسبت خسارت با میانگین ۵۷‌درصدی صنعت نشان از مدیریت صحیح این شاخص دارد. از طرفی کاهش نسبت خسارت به ۴۷‌درصد در بخش غیرسهامداری با وجود جذب پرتفوی بی‌سابقه ۹۳۲.۸ میلیارد ریالی در این بخش، نشان از مدیریت صحیح ریسک در پذیرش حق بیمه دارد. همچنین بیمه سرمد شاهد رشد ۴۵‌درصدی ظرفیت نگهداری و نیز رشد ۹۰‌درصدی در ذخایر فنی بوده است.

بیمه سرمد ضمن تثبیت سطح یک توانگری مالی خود، این نسبت را در سال گذشته به ۱۶۶‌درصد رسانده و با افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۲۵۰۰میلیارد ریال، موفق شد فعالیت خود را در بخش پذیرش بیمه‌های اتکایی آغاز کند. علاوه بر این، تمدید گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ۳۱۰۰۰ شرکت بیمه سرمد بدون هیچ‌گونه عدم انطباقی انجام شد.