به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از  خبرگزاری رویترز، نویسنده این مقاله خاطرنشان کرده   پول دیجیتالی می‌تواند پرداخت‌ها را آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر کند، اما برای تحقق این امر، سیاستگذاران باید به چالش‌های اساسی بپردازند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: پول نقد دیجیتالی باید قابل‌اعتماد باشد، باید از ثبات اقتصادی و مالی داخلی کشورها محافظت کند و ثبات سیستم پولی بین‌المللی را نیز باید حفظ کند. صندوق بین‌المللی پول نقش مهمی در راستای کمک به اعضای خود در استفاده از مزایا و مدیریت خطرات ارز دیجیتال دارد. اما نکته مهم این است که پول دیجیتال باید تنظیم، طراحی و ارائه شود تا کشورها بتوانند بر سیاست‌های پولی، شرایط مالی، باز بودن حساب سرمایه و رژیم‌های ارزی کنترل داشته باشند. این مقاله بین ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی، استیبل کوین‌ها و پول‌های الکترونیکی

(e-Money) که روی آن تمرکز دارد و مجموعه‌ ارزهای رمزنگاری‌شده ازجمله بیت کوین تمایز قائل می‌شود. درحالی‌که انواع مختلف پول دیجیتال در نظر گرفته ‌شده است، این مقاله موضعی در مورد اینکه چه شکلی ممکن است غالب باشد، ندارد.

این مطلب که توسط هیات‌مدیره صندوق بین‌المللی پول در ماه آوریل موردبحث قرار گرفت و پنج‌شنبه گذشته منتشر شد، چشم‌اندازی را برای تکامل صندوق و چگونگی همکاری آن با سایر سازمان‌ها مانند بانک‌های مرکزی، نهادهای نظارتی و بانک جهانی ارائه می‌دهد. در بخشی از آن آمده که صندوق باید به‌سرعت اقدامات قاطع خود در زمینه پول دیجیتال را تقویت، گسترش و تعمیق دهد، در حالی که در محدوده وظیفه خود با سایر موسسات مالی نیز مشارکت و همکاری نزدیک داشته باشد. صندوق همچنین باید منابع خود را که به این موضوعات اختصاص داده است به سرعت افزایش دهد. در ابتدای هفته جاری، مدیر بخش پولی و سرمایه صندوق بین‌المللی پول و مدیر بخش حقوقی این نهاد با انتشار مطالب جداگانه‌ای در فضای مجازی اظهار کردند هرگونه تلاش برای استفاده از دارایی‌های رمزارزها به عنوان ارزهای ملی حرکتی خطرناک خواهد بود. آنها می‌گویند البته مزایای این ارزهای مدرن، از جمله پتانسیل خدمات مالی ارزان‌تر و فراگیرتر نباید نادیده گرفته شود. با این حال، دولت‌ها باید برای ارائه این خدمات گام‌هایی بردارند و از اشکال جدید پول دیجیتالی استفاده کنند و ثبات، کارآیی، برابری و پایداری محیطی را برای آنها حفظ کنند. در انتهای این مقاله تاکید شده تلاش برای تبدیل دارایی‌های ارزهای رمزنگاری شده به پول ملی، یک میانبر غیرقابل توصیه است.