به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از پایگاه خبری CNBC، این بانک فرانسوی اعلام کرد درآمد خالص در دوره سه ماه منتهی به ژوئن آن به ۹/ ۲میلیارد یورو (۴۴/ ۳میلیارد دلار) رسیده است. به گزارش Refinitiv، این در حالی است که تحلیلگران یک درآمد خالص ۲۴/ ۲میلیارد یورویی را برای این بانک پیش‌بینی می‌کردند. بی‌ان‌پی پاریبا گفت این نتایج ناشی از بهبود فعالیت‌های تجاری است، زیرا فعالیت‌های اقتصادی بعد از عبور از شرایط بحرانی و دوران قرنطینه ناشی از کووید-۱۹ در حال بهبود هستند. لارس ماچنیل، مدیر ارشد مالی بی‌ان‌پی پاریبا، در گفت‌وگو با CNBC اظهار کرد: اگر به حجم معاملاتی که با کارت‌های اعتباری انجام می‌شود، همچنین حجم معاملات شرکت‌ها و معاملات دیجیتالی نگاه کنید، می‌بینید که سطح آنها واقعا افزایش یافته است که این امر بیانگر بهبود شرایط اقتصادی است و اساسا این به آن معناست که حجم معاملات افزایش یافته، اعتبارات بالا رفته، کمیسیون‌ها افزایش می‌یابد و همه این عوامل اساسا به این عملکرد ما کمک کردند. از سوی دیگر، درآمد بازارهای داخلی نسبت به سال قبل تقریبا ۱۰‌درصد افزایش یافته است. همچنین، بخش بانکداری سرمایه‌گذاری نیز تقریبا ۱۰‌درصد کاهش درآمد داشته است. موسسات مالی فرانسوی کاهش درآمد بانک‌های سرمایه‌گذاری را با این دلیل توجیه کردند که عملکرد آن در یک سال گذشته فوق‌العاده بالا بود.

ماچنیل از ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با عملکرد این واحد در سه ماه اجتناب کرد و گفت: در BNP، ما به CIB (بانک‌های شرکتی و سازمانی) به طور کلی و به تمام خدمات آن نگاه می‌کنیم، زیرا گاهی اوقات تقاضای بیشتری برای یک سرویس نسبت به سرویس‌های دیگر وجود دارد. او اضافه کرد به طور کلی بانکداری شرکتی و سازمانی ما به طور پیوسته در حال افزایش است. از سایر نکات برجسته عملکرد سه ماهه این گروه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درآمدها به ۸/ ۱۱ میلیارد یورو رسید که نسبت به سال قبل ثابت بود. نرخ حقوق مالکانه سرمایه لایه اول CET ۱ که معیار پرداخت بدهی بانک‌ها است، در این سه ماه بالغ بر ۹/ ۱۲‌درصد در مقایسه با ۸/ ۱۲ در سه ماه قبلی بود.  هزینه‌های عملیاتی نیز نسبت به سال قبل ۳/ ۲‌درصد کاهش یافته است.

  سود اضافی

بی‌ان‌پی پاریبا برنامه خود را برای پرداخت سود نقدی اضافی به مبلغ ۵۵/ ۱ یورو برای هر سهم اعلام کرد. در ماه مه، این بانک ۱۱/ ۱ یورو سود برای هر سهم پرداخت کرد. ماچنیل با بیان اینکه چشم‌انداز این بانک در سال‌جاری ممکن است بیشتر از انتظار باشد، فصل گذشته را برای این بانک تاریخی توصیف کرد. وی در انتها اظهار کرد سهام BNP Paribas نسبت به سال گذشته ۲۱‌درصد افزایش یافته است.