به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب تصریح کرد: در قرارداد پژوهشی انجام شده بین ایمیدرو و دانشگاه تهران تحت عنوان «ارائه و اجرای مدل ارزیابی طرح واکنش در شرایط اضطراری و تحلیل و ارزیابی نتایج حاصله»، ۴۲ واحد تابعه، مطالعه، ارزیابی و بررسی شدند.

وی افزود: نتایج حاصل از طرح ارزیابی واکنش در شرایط اضطراری- که محصول پیگیری‌های مشترک دفاتر تخصصی ایمیدرو شامل «آموزش، پژوهش و فناوری» و «ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی» بوده - در سه حوزه شامل «سیستم‌های مدیریتی»، «فوریت‌های پزشکی و اورژانس» و «سیستم‌های اعلام، اطفا و آتش‌نشانی» بررسی شده است.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به جزئیات گزارش ارائه شده از این پژوهش تصریح کرد: با توجه به نتایج حاصله از ارزیابی واحدهای تابعه این سازمان، ضرورت اجرای ۲۲ دوره آموزشی برای آشنایی مدیران، کارشناسان و کارگران معادن با حوزه‌های مختلف بهداشت و ایمنی اعلام شده است.

وی ادامه داد: از جمله دوره‌های توصیه شده، بازآموزی تست، نصب و راه اندازی کپسول‌ها و سیستم‌های تنفسی (SCBA)، بازآموزی اقدامات مقابله با کرونا، آموزش شناخت ابزار و تجهیزات و پمپ‌های آتش‌نشانی، ارزیابی ریسک حریق، شناسایی مواد خطرناک و برگزاری دوره افسری آتش نشانی است.

ملاطاهری درباره پیشنهادهای پژوهش یاد شده برای ایمن‌سازی معادن کشور اظهار کرد: تدوین یا بازنگری دستورالعمل‌های متناسب با مدیریت شرایط اضطراری، بازنگری در نحوه کنترل عملیات فعالیت‌های جاری بهسازی و نصب تابلوها و سیستم‌های هشدار دهنده، از جمله این پیشنهادها است.