همان‌طور که می‎توان از نام این فناوری حدس زد، فناوری ۵/ ۵G در واقع یک به روزرسانی بزرگ و نسخه حرفه‎ای از فناوری ۵G خواهد بود که قصد دارد قابلیت‎های اضافه‎ای را به بستر اصلی فناوری ۵G بیفزاید. هوآوی به این نکته نیز اشاره کرده است که ۵/ ۵G می‎تواند در بهبود تجربه تعامل بلادرنگ دستگاه‎ها با هم، افزایش قابلیت اینترنت اشیا به صورت ارتباط سلولی و همچنین سناریو‎های جدید ارتباطی، نقش استراتژیک و مهمی ایفا کند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده در این رویداد، هوآوی با توسعه فناوری ۵/ ۵G ، شش حوزه مختلف از اهداف مهم در دنیای ارتباطات را دنبال می‎کند که مقصد نهایی آنها رساندن ظرفیت شبکه به ۱۰ برابر سطح فعلی است. این۶ حوزه عبارتند از: بازسازی طیفی، افزایش نرخ Uplink دستیابی به اینترنت اشیا به صورت کامل یا Full Scenario، قابلیت تولید و توسعه سناریوهای مختلف، شبکه حمل و نقل خودران در سطح L۴، کاهش کربن در سطح کره زمین و توسعه فناوری‎های سبز.

اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که برای رسیدن به فناوری ۵/ ۵G نیاز به چه تجهیزات و مقدماتی است. در رویداد بررسی این موضوع عنوان شد که شبکه‎های فعلی ۵G برای رسیدن به حداکثر قابلیت‎های عنوان شده در ۵/ ۵G می‎توانند به چند راه متوسل شوند.  یکی از این روش‎ها ارتقای سطح ارسال و دریافت داده‎هاست که می‎تواند با فرآیندهای موقعیت‌یابی دقیق و افزایش تراکم اتصالات، حاصل شود. مضاف بر این، استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش دقت در ارتباطات و ارتقای ظرفیت ارتباطی نیز می‎تواند به خدمت گرفته شود. در ادامه این مراسم آقای ژو ونوی، یکی از مدیران شرکت هوآوی و رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک به بیان دیدگاه خود در مورد این فناوری پرداخت. آقای ونوی در صحبت‎های خود ضمن اشاره به اینکه ۵/ ۵G می‎تواند سطح بالاتر فناوری فعلی ۵G باشد، به این نکته نیز اشاره کرد که یکی از الزامات مهم در فناوری ۵G این است که سیستم‎های پیشرفته آتی بتوانند همه دستگاه‎های ۵G را بدون محدودیت پشتیبانی کنند. در کنار قابلیت پشتیبانی از دستگاه‎های مختلف، باید شرایطی ایجاد شود تا دستگاه‎های ۵/ ۵G بتوانند از همه باندهای فرکانسی زیر ۱۰۰ گیگاهرتز نیز استفاده کنند تا بتوان حداکثر پتانسیل بالقوه آنها رابه بالفعل تبدیل کرد. خبر جالب دیگری که باید در مورد قابلیت‎های فناوری ۵/ ۵G به اطلاع رساند آن است که با استفاده از ۵/ ۵G می‎توان به نرخ دانلود گیگابیت بر ثانیه همراه با تاخیر ۵ میلی ثانیه رسید که انجام امور بسیار گسترده‎ای را برای کاربران ممکن می‎سازد. در انتهای این مراسم اعلام شد که شرکت هوآوی با قدرت در حال توسعه و کار روی فناوری ۵/ ۵G است تا بتواند آن را به عنوان به روزرسانی مهم برای فناوری ۵G، طی سالیان آینده در اختیار کاربران قرار دهد. البته این انتهای کار هوآوی در حوزه ارتباطات نیست و این شرکت قصد دارد بین سال‎های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰، به همراه شرکای خود، فناوری‌های پیشرفته‎تر از ۵/ ۵G را نیز دنبال کرده و به مرحله استفاده عمومی و تجاری برساند.