با توجه به تاکیدات سید‌مجید بختیاری، مدیرعامل بیمه ایران مبنی بر تعیین تکلیف سود مشارکت بیمه‌گذاران بیمه‌های زندگی بیمه ایران طی سال‌های ۹۳ تا ۹۸، بنا به اعلان ‌مدیریت بیمه‌های اشخاص، براساس محاسبات فنی انجام شده و بررسی بازدهی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بیمه‌های زندگی، بازدهی مجموع سرمایه‌گذاری‌ها از محل حق بیمه‌های این بیمه‌نامه‌ها در پایان سال ۱۳۹۳ معادل ‌۲/ ۲۱درصد بوده است.

همچنین، مدیریت سرمایه‌گذاری و امور مجامع بیمه ایران، میزان بازدهی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از محل بیمه‌های زندگی ‌در سال ۹۴ را معادل ۸/ ۱۶درصد، در سال ۹۵ معادل ۱/ ۱۴درصد، در سال ۹۶ معادل ۳/ ۱۱درصد، در سال ۹۷ معادل ۹/ ۱۵درصد و در سال ۹۸ معادل ۱/ ۲۷درصد پیش‌بینی کرده که پس از تصویب و محاسبه دقیق مبالغ، سود مشارکت در منافع بیمه‌های زندگی برای سال‌های ۹۳ تا ۹۸ براساس نرخ‌های بازدهی ‌اعلام شده‌ در حساب ذی‌نفعان اعمال و کارسازی شد.

کارشناسان موفقیت بیمه ایران در کسب سودهای حاصل شده را در شرایط ناشی از تحریم‌های سنگین و ظالمانه و بحران اقتصادی، طراحی متمایز بیمه زندگی، تلاش و پشتکار شبکه ‌فروش شرکت سهامی بیمه ایران و نیز مرهون پشتیبانی‌های مدیران و کارشناسان شرکت بیمه ایران ارزیابی می‌کنند.

بازگشایی نماد معاملاتی بیمه ملت

دنیای‌اقتصاد: با توجه به انتشار اطلاعیه بازگشایی نماد «ملت» در کدال، نماد معاملاتی شرکت بیمه ملت «ملت» بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیزم حراج به تابلوی بورس بازگشت. مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه ملت با بیان این مطلب گفت: در معاملات امروز بازار سرمایه نماد بیمه ملت پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی و همچنین ثبت افزایش سرمایه بازگشایی شد.

میثم ساریان، استقبال خوب معامله‌گران از بازگشایی «ملت» را باعث تشکیل صف خرید بالای نماد ذکر کرد و افزود: در پایان معاملات، تعداد ۱۳۸میلیون سهم به ارزش ۱۸۶میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت. ساریان در پایان گفت: قیمت پایانی سهم با رشد ۱۶درصدی در عدد ۱۳۵۱ ریال بسته شد.