به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از  CNBC، این شرکت روز جمعه گذشته درآمد قبل از کسر بهره، مالیات، استهلاک (EBITDA) خود را بالغ بر ۱/ ۵میلیارد دلار گزارش کرد که نسبت به ۷/ ۱میلیارد دلار گزارش شده در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲۰۰‌درصد افزایش یافته است. همچنین درآمد این شرکت تقریبا ۶۰‌درصد افزایش یافته و به ۲/ ۱۴میلیارد دلار رسیده است. با بازیابی و بهبود اقتصاد جهانی از همه‌گیری کووید-۱۹ و احیای تقاضا برای حمل کالا، در حالی که کمبود کانتینر بر زنجیره‌های تامین فشار وارد می‌کند، نرخ حمل‌ونقل کانتینری به شدت افزایش یافته است. اخیرا، مشکلاتی از قبیل افزایش سفارش‌های خرده‌فروشان و همچنین کند شدن نرخ بازیابی اقتصادی به دلیل شیوع مجدد گونه جدید کووید-۱۹ در چند کشور، قیمت‌ها را حتی بیشتر هم افزایش داده است. مدیر اجرایی این غول حمل و نقل دانمارکی سورن اسکو در گفت‌وگو با CNBC اظهار کرد: در حال حاضر در حمل و نقل کانتینری تقاضای برآورده نشده مضاعف وجود دارد. ظرفیت جهانی نمی‌تواند تمام این تقاضا را برطرف کند و این همان چیزی است که نرخ حمل‌ونقل را افزایش داده است.

وی در ادامه افزود: البته در همان زمان ما در لس‌آنجلس تراکم سفارش‌ها را داشتیم، کانال سوئز به مدت یک هفته بسته شد و یکی از بزرگ‌ترین بنادر چین در سه ماه گذشته بیش از یک هفته تعطیل شد که این رویدادها باعث کاهش ظرفیت حمل و نقل در بازار شدند و به اصطلاح بار مضاعفی بر دوش صنعت لجستیک گذاشتند. به عنوان مثال، نرخ‌های حمل و نقل چین از ایالات‌متحده به بالاترین حد خود در چند سال گذشته افزایش یافت و به رکورد جدید ۲۰هزار دلار برای هر کانتینر ۴۰ فوت رسید که بیش از ۵۰۰‌درصد نسبت به سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

در واقع نزدیک شدن به فصل خرید در فروشگاه‌های ایالات‌متحده، شرایط را برای بالا رفتن قیمت حمل‌ونقل کانتینری در دریا بیشتر فراهم کرده است. همچنین انتظار می‌رفت با شیوع نوع جدید ویروس کرونا نه تنها قیمت‌های حمل و نقل افزایش نیابد، بلکه روندی نزولی نیز در پیش گیرد. البته باید گفت که همین روند را هم در برخی کشورها شاهد بودیم اما سرمایه‌داران چینی شرایط را در جنوب این کشور برای بالا رفتن قیمت‌ها فراهم کرده‌اند و در حال استفاده از حمل‌ونقل دریایی با کانتینر برای ارسال هر چیزی از تجهیزات باشگاه‌های ورزشی گرفته تا قطعات یدکی خودرو و قطعات الکترونیکی هستند.