قیمت‌ها را همگام با مواد اولیه افزایش نداده‌ایم

او در کلیه زلزله‌هاحضور فیزیکی فعالی داشت و تحقیقات خود را در جهت یافتن راه‌حل‌های مناسب در جهت ایمنی و کاهش تلفات زلزله، پیوسته ادامه داد که ثمره آن در طول ۲۰ سال گذشته شش اختراع در خصوص ایمنی زلزله بوده است. بنابراین شرکت ایمن زلزله سدید با کمک متخصصان داخلی در گرایش‌های الکترونیک، کامپیوتر، مخابرات، عمران و مکانیک، موفق به ارائه راهکارهایی کاملا پیشرفته در راستای ایمنی زلزله برای اولین بار در دنیا شده است. تجهیزاتی از جمله دستگاه هشدار دهنده زلزله، دستگاه الکترونیکی قطع اتوماتیک گاز، آب و برق، سیستم ایمنی آسانسور حساس به امواج، سیستم ایمنی پمپ بنزین و پمپ گاز، سیستم ایمنی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌از این دسته‌اند.سید محمد سید معصومی، موسس و رئیس هیات‌مدیره «ایمن زلزله سدید» به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: رصد زلزله‌های دو دهه اخیر توسط ما و همچنین کالبد شکافی وقایع اتفاق افتاده در زلزله‌های مختلف دنیا، این واقعیت را در گروه تحقیقات روشن کرد که علت تلفات بالای زلزله‌های ایران، علاوه بر ضعف سازه‌ها، عدم آگاهی مردم در چگونگی تقابل با زلزله است. این مهم منجر به جمع‌آوری و تدوین راهکارهای استاندارد تقابل با زلزله به صورت حرفه‌ای شد و اولین پکیج آموزشی تقابل با زلزله در جهت کاهش تلفات زلزله، در زمره دستاوردهای شرکت قرار گرفت.

وی می‌افزاید: تجهیزات ایمنی شرکت ما در جاهای مختلف کشور اعم از ساختمان‌های دولتی و خصوصی نصب شده و در زلزله‌های اخیر کشور نیز مورد تست قرار گرفته است که نتایج آن گویای کیفیت بالای دستگاه‌های ماست و نهادهای مختلف مانند مرکز تحقیقات راه و شهرسازی بر کارکرد درست دستگاه‌های ما صحه گذاشته‌اند. حتی برخی دستگاه‌های ما مانند دستگاه قطع‌کن اتوماتیک گاز در نوامبر ۲۰۱۹ توسط شرکت مطرح سوئیسی مورد بررسی قرار گرفت و تاییدیه کیفیت را دریافت کرد. سید معصومی‌ با بیان اینکه تکنولوژی مورد استفاده ما در  بالاترین رده دنیاست، می‌افزاید: بخشی از مواد اولیه محصولات ما از داخل تامین می‌شود و بخش دیگری از آن را وارد می‌کنیم، اما عجیب اینکه قیمت محصولات خارجی از مواد اولیه داخلی گران‌تر است. در واقع می‌توان گفت محصولات خارجی تا دو برابر محصولات داخلی افزایش قیمت داشته‌اند. این در حالی است که ما نمی‌توانیم همگام با این افزایش قیمت، قیمت تولیدات مان را بالا ببریم.

رئیس هیات‌مدیره ایمن زلزله سدید ادامه می‌دهد: کارخانه‌های بزرگ روزانه حجم بسیار بالایی از گاز را مورد استفاده قرار می‌دهند و قطعا چنانچه زلزله‌ای اتفاق بیفتد باید بلافاصله قطع‌کن خودکار برای جلوگیری از آتش سوزی در کوتاه‌ترین زمان جریان گاز را قطع کند. خوشبختانه این مهم توسط بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع مورد توجه قرار گرفته و همکاری‌های خوبی با آنها داشته‌ایم.

سیدمعصومی‌ تصریح می‌کند: دستگاه‌های ما در مقطعی به اسپانیا، ایتالیا، شیلی، فیلیپین و... صادر شد، اما به دلیل اینکه در کشورهای مذکور سازمان یا شرکتی برای تعمیر و نگهداری و همچنین مانیتورینگ داده‌های این دستگاه‌ها وجود نداشت، تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از مخدوش شدن برند فعلا از صادرات جلوگیری کنیم.