افزایش 108درصدی درآمد بهران

شرکت نفت بهران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع روانکارهای موتوری و صنعتی در ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به تیرماه سال‌جاری، ‌مجموع درآمدهای عملیاتی خود را ۷هزار و ۶۲۴میلیارد ریال اعلام کرد. بیشترین فروش این شرکت در بخش روغن‌موتورهای دیزلی بیش‌از ۱۰میلیون لیتر در بازار داخلی بوده است. ازسوی‌دیگر گران‌ترین محصول نفت بهران؛ گریس است. بررسی گزارش‌های مالی بهران نشان از آن دارد که این شرکت بیشترین تمرکز خود را بر تامین نیاز بازار کشور گذاشته است و با درآمدهای داخلی ناشی از تامین گسترده نیاز بازار به رشد ۷۴درصدی درآمد رسیده است.

بهران از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه توانسته است ۲۵هزار و ۸۲۵میلیارد ریال درآمد کسب کند که بیشترین درآمد حاصل‌شده طی این دوره ۴ماهه از ابتدای سال مالی شرکت در خرداد امسال بوده است. شرکت نفت بهران در تیرماه سال جاری افزایش درآمد ۷۴درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را به ثبت رساند و در مقایسه با ماه گذشته افت ناچیز ۳۵/ ۰درصدی را شاهد بوده است. همچنین از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه درآمدهای این شرکت با رشد ۱۰۸درصدی نسبت ‌به سال گذشته مواجه شده است.  بیشترین درآمد حاصل‌شده از فروش محصول «روغن موتور دیزلی داخلی» ۲.۱۰۷میلیارد ریال به دست آمده و پس از آن «روغن موتور بنزینی داخلی» بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، شرکت نفت بهران در تیرماه سال جاری ۴۱.۶۴۲.۵۰۵  لیتر فروش داشته که در مقایسه ‌با ماه گذشته ۴درصد کاهش یافته، این درحالی است که میزان فروش بهران از ابتدای سال مالی تا پایان تیرماه ۱۴۰میلیون و ۲۷۸هزار و ۴۹۴ لیتر بوده است.

شرکت نفت بهران در کنار تولید محصولات روغن‌موتور خودرویی، محصولات روغن مصرفی صنایع را نیز تولید می‌کند. این از آن ‌جهت اهمیت دارد که با وجود خروج برخی شرکت‌های تامین‌کننده خارجی، چرخ صنایع به حرکت خود ادامه داد. شرکت نفت بهران با تولید روغن مصرفی صنایع ازجمله روغن‌های گردشی و هیدرولیک، روغن‌های دنده صنعتی، روغن‌های عملیات حرارتی، بهران محافظ، روغن‌های نساجی، روغن‌های توربین، روغن‌های کمپرسور، روغن‌ ترانسفورماتور، روغن‌های عملیات فلزکاری و روغن‌هایی با مصارف عمومی صنایع، کمک بزرگی به صنعت ایران کرد.

این شرکت در تامین گریس نیز نقش مهمی دارد و تولید این محصول باکیفیت مناسب را در کارنامه خود دارد. نفت بهران در دسته گریس به تولید محصولاتی نظیر صابون کمپلکس کلسیم، صابون کلسیم، صابون سدیم و صابون لیتیوم می‌پردازد، اما این شرکت محصولات دیگری نیز برای خودرو تولید می‌کند که از آن میان می‌توان به ضد یخ اشاره کرد. ضد یخ بنزینی و دیزلی از سری محصولات این شرکت برای خودرو است و ضد یخ صنعتی از محصولات این شرکت برای صنایع به شمار می‌رود. همچنین نفت بهران برای خودرو مکمل سوخت نیز تولید می‌کند.

محصول بهران اوج نخستین و تنها روغن‌موتور ایرانی مخصوص هواپیما است که از طریق مهندسی معکوس نمونه خارجی، فرموله شده و پس از گذر از آزمایش‌های کیفی، طی چند مرحله در انواع هواپیماهای سبک و فوق سبک، در فرودگاه‌های مختلف کشور مورد آزمون میدانی قرار گرفته است. این محصول ارائه شده از نظر مشخصات فنی، کاملا با نمونه خارجی قابل ‌رقابت است و در آزمون‌های میدانی نیز عملکردی بالاتر از نمونه‌های مشابه خارجی در مراقبت از قطعات موتور هواپیما داشته است. شرکت نفت بهران در راستای حمایت از اکوسیستم نوآوری در کشور به حمایت و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان توجه فراوانی داشته و در مراحل ساخت و عرضه این محصول که بادانش فنی متخصصان شرکت نفت بهران تولید شده است، کلیه مراحل اخذ تاییدیه‌های فنی و مجوزهای آزمون میدانی و نیز عرضه و فروش، توسط شرکت فراز آسمان پارس انجام‌ گرفته است.  لازم به ذکر است محصول بهران اوج پیش‌تر به‌عنوان محصول برتر نوآور کشور به انتخاب وزارت صمت نیز معرفی ‌شده و مورد تقدیر قرار گرفته است.