به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، مارکو آلورا در مصاحبه با CNBC، در مورد نحوه استفاده از سیستم‌های فعلی برای تسهیل انتقال هیدروژن تولید شده با استفاده از منابع تجدیدپذیر و سوخت‌های زیستی صحبت کرد. وی می‌گوید: در حال حاضر، اگر بخاری خود را در ایتالیا روشن کنید، این به آن معنی است که گاز در تمام مسیر از سیبری در روسیه، در خطوط لوله جریان دارد.

او در ادامه افزود: در آینده، ما در شمال آفریقا و در دریای شمال، با منابع خورشیدی و بادی، هیدروژن تولید خواهیم کرد و این هیدروژن را می‌توان از طریق خطوط لوله موجود عبور داد. آلورا گفت اسنام درصدهای مختلف ترکیبات گاز هیدروژن، از جمله هیدروژن صد درصد را در لوله‌های موجود آزمایش کرده و خوشبختانه این روش کار کرده است. بنابراین این یک فرآیند انتقال انرژی با استفاده از زیرساخت‌های کنونی است که در اختیار داریم و خبر بسیار خوب این است که این انرژی‌های تجدیدپذیر جدید، هزینه کمتری نسبت به انرژی به‌دست آمده از سوخت‌های فسیلی موجود خواهند داشت، که پیشرفتی واقعی است. هیدروژن که توسط آژانس بین‌المللی انرژی به عنوان حامل انرژی تطبیق‌پذیر توصیف شده است، کاربردهای متنوعی دارد و می‌تواند در بخش‌های مختلفی مانند صنایع و حمل‌ونقل به کار گرفته شود و می‌توان آن را به روش‌های مختلفی تولید کرد. یکی از روش‌ها شامل استفاده از الکترولیز است که در آن با جریان الکتریکی آب را به اکسیژن و هیدروژن تفکیک می‌کنند. اگر برق مورد استفاده در این فرآیند از منبع تجدیدپذیری مانند باد یا خورشید تامین شود، برخی آن را هیدروژن سبز یا تجدیدپذیر می‌نامند. در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق فرآیندهای تولید هیدروژن بر اساس سوخت‌های فسیلی است و تولید هیدروژن سبز پرهزینه است.

فرانچسکو استاراس، مدیرعامل شرکت انل نیز هفته گذشته در مصاحبه با CNBC گفت: هیچ رقابتی بین هیدروژن و تجدیدپذیرها وجود ندارد. انل شرکت برق ایتالیایی و دومین شرکت بزرگ اروپا از نظر میزان ارزش بازار است که در حال‌حاضر یک شرکت کاملا خصوصی است که تحت کنترل دولت ایتالیا قرار دارد. این شرکت، همچنین، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تامین‌کننده گاز در دنیا بوده و با ظرفیت نصب شده‌ای معادل ۹۵ هزار مگاوات، دارای ۶۱میلیون مشتری گاز و برق در سراسر جهان است. استاراس با اشاره به اینکه چنین حرکتی احتمالا ۱۰ سال زمان خواهد برد، خاطرنشان کرد‌: هیدروژن، امروز یک موقعیت خوب است و باید به یک استاندارد تجاری و به صنعتی بزرگ و قیمت رقابتی تبدیل شود. از این رو این یک تلاش بزرگ در راستای تحقیق و توسعه، یک گام بلند در ارائه نمونه‌های اولیه و یک تلاش چشمگیر در کارخانه‌های آزمایشی است، اما در مقایسه با آنچه در حال انجام است، در میدان واقعی بسیار رقابتی و متفاوت خواهد بود. در واقع، در حالی که هیجان بسیاری در مورد نقش بالقوه هیدروژن در آینده وجود دارد‌، هنوز چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد. همچنین، در اوایل این هفته، در جلسه شورای انرژی جهانی گفته شد هیدروژن کم‌کربن، از لحاظ هزینه با سایر منابع انرژی در اکثر کاربردها و مکان‌ها قابل رقابت نیست. بعید است وضعیت تغییر کند مگر اینکه حمایت قابل توجهی برای پر کردن شکاف قیمتی در این خصوص صورت گیرد. این تجزیه و تحلیل‌ها  که با همکاری PwC و موسسه تحقیقات برق آمریکا انجام شد، این سوال را مطرح کرد که بودجه چنین حمایتی از کجا تامین می‌شود، اما همچنین به افزایش مزایای برجسته این بخش و تاثیر مثبت آن برای آینده بشر اشاره می‌کند.