ممیزی‌های شخص ثالث در زمینه نظام مدیریت انرژی بر اساس استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ ویرایش سال ۲۰۱۸ با سر ممیزی مهندس صدری و ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ ویرایش ۲۰۱۸ انجام شد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در نظام مدیریت یکپارچه دراین‌باره اظهار کرد: در این دوره از ممیزی‌ها، تمامی فرآیندهای مرتبط با رسیدگی به شکایت مشتریان و افزایش سطح خشنودی و رضایت مشتری و همچنین فرآیندهای مرتبط با مدیریت انرژی، مورد ممیزی قرار گرفت.

محمود اکابر، نماینده مدیر عامل  در ادامه افزود: بر اساس نتایج حاصل از یافته‌های این دوره ممیزی، مبتنی بر  معیارهای مرجع، این سه گواهینامه، به مدت یک سال از سوی سرممیزان برای تمدید مورد توصیه قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در این دوره ممیزی شخص ثالث، مدیریت‌های تحقیقات و بازاریابی، مدیریت فروش داخل و مدیریت صادرات، مدیریت کنترل کیفی، مدیریت استراتژی و تعالی، مدیریت تضمین کیفیت، مدیریت فناوری فولادسازی، در پاسخگویی در قبال موارد و سوالات مطرح شده بر اساس الزامات ایزو  ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ مشارکت و مسوولیت داشتند.

نماینده مدیرعامل در نظام مدیریت یکپارچه گفت: تمدید مجدد این گواهینامه‌های بین‌المللی، نشانه تعهد و حمایت مدیریت ارشد شرکت فولاد خوزستان از منافع ذی‌نفعان متناسب با فرآیندهای کسب و کار و به ویژه مشتریان داخلی و خارجی و توجه به اهمیت افزایش خشنودی مشتریان و مصرف‌کنندگان شمش فولادی است.

وی در خصوص کسب گواهی بین‌المللی نظام مدیریت انرژی گفت: در این دوره ممیزی از فرآیندها و فعالیت‌های مختلف در حوزه انرژی سیالات، تامین مواد اولیه احیا و فولادسازی، مواد مصرفی و قطعات و تجهیزات و نیز پیمانکاران، مدیریت آموزش، اهداف، شاخص‌ها، ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط، فرآیند مهندسی کارخانه، کالیبراسیون و نیز ممیزی داخلی صورت پذیرفت. نتایج حاصل از یافته‌های این دوره ممیزی منجر به تمدید گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ و همچنین  نظام مدیریت انرژی بر اساس ویرایش جدید استاندارد ۲۰۱۸ که فقط تا پایان مرداد۱۴۰۰ اعتبار دارد، شد.

اکابر در پایان اظهار کرد: تمدید این گواهینامه‌های نظام مدیریت نشانه تعهد و حمایت مدیریت ارشد شرکت فولاد خوزستان در توجه مستمر به منافع  ذی‌نفعان و از جمله بهره‌وری عملیات تولید و انرژی و توسعه آینده‌ای پایدار در توجه به موضوع خاص ذی‌نفعان و از جمله بهره‌وری عملیات تولید و انرژی است.