به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از سیمپل فلایینگ، ایرباس در ماه جولای ۴۷ هواپیما را به ۳۲ شرکت اپراتور هوایی در سراسر جهان تحویل داده است. درحالی‌که تحویل‌ها تقریبا ۴۰درصد نسبت به ماه قبل کاهش‌ یافته‌اند، اما همچنان نشان‌دهنده بهبود نسبت به ارقام ابتدای سال است. به‌طورکلی، ایرباس ۳۴۴‌فروند هواپیما در سال ۲۰۲۱ تحویل داده است که در مقایسه با سال گذشته بهبود قابل‌توجهی داشته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، خانواده هواپیماهای A۳۲۰ ستاره این گزارش فروش هستند. ایرباس ۲۲ فروند A۳۲۰neos ، ۱۷ فروند A۳۲۱neos و یک فروند A۳۲۱ceo را به شرکت‌های حمل‌ونقلی و اجاره‌دهندگان وسایل نقلیه هوایی سراسر جهان تحویل داد. این تعداد بیش از  ۸۵درصد از کل فروش‌های این ماه را شامل می‌شود و تنها ۷هواپیمای دیگر برای تحویل باقی ‌مانده است. محصول محبوب بعدی هواپیمای A۲۲۰-۳۰۰ است که چهار مورد تحویل داشت که سه مورد از آنها به یک اپراتور هوایی جدید و یکی به جت‌بلو رسید. جت‌بلو شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت آمریکایی و ششمین شرکت هواپیمایی بزرگ این کشور است که در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شد و از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد. با توجه به اینکه تقاضای کمی برای استفاده از خطوط هوایی پروازهای بین‌المللی بلندمدت یا هواپیماهای با ظرفیت بالا وجود دارد، فروش هواپیماهای پهن‌پیکر در حال کاهش است. این در حالی است که در این گزارش خبری از فروش هواپیمای A۳۳۰ نیست و دو هواپیمای A۳۵۰ نیز از خط تولید ایرباس برای تحویل به مشتریان خارج خواهند شد که یکی به خطوط هوایی دلتا و دیگری به خطوط هواپیمایی چین شرقی ارسال شدند. سرانجام، ایرباس اعلام کرد یک هواپیمای A۳۱۹ceo به خطوط هوایی تبت رفته و گزارش فروش ماه را به پایان رساند. بااین‌حال، ازنظر سفارش، همه‌چیز چندان هموار نبود. ایرباس در ماه جولای تنها یک سفارش برای دو فروند هواپیمای A۳۲۰neo دریافت کرد که این درخواست از شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت مکزیکی Volaris ارسال شد. این پایین‌ترین تعداد سفارش از ماه ژانویه است و نشان می‌دهد خطوط هوایی تا حد زیادی در سرمایه‌گذاری‌های آینده محافظه‌کار هستند.

وقتی صحبت از تقاضا برای خرید هواپیما می‌شود، خطوط هوایی ارزان‌قیمت در بالای لیست خریداران قرار دارند. شرکت IndiGo سه فروند هواپیمای A۳۲۰neos و خطوط هوایی Wizz Air سه فروند هواپیمای A۳۲۱neos و شرکت  اسپیریت ایرلاینز  نیز سه فروند A۳۲۰neos  را تحویل گرفت. هرچند خطوط هوایی ارائه‌دهنده خدمات کامل نیز خیلی عقب نمانده‌اند. خطوط هواپیمایی شرقی چین دو فروند A۳۲۰neos و یک فروند هواپیمای A۳۵۰ ویژه تحویل گرفت و خطوط هوایی لوفت هانزا، آمریکن و ترکیش ایر هر کدام یک A۳۲۱neo خریدند و شرکت هوایی ایر استرال نیز سه فروند هواپیمای A۲۲۰ جدید خود را دریافت کرد. ناوگان هوایی چینی به‌طور خاص مشغول خرید هواپیماهای جدید بوده‌اند. شرکت‌های   هواپیمایی چایناسادرن، ایر چاینا، شنژن ایرلاینز، سیچوان ایرلاینز، تبت ایرلاینز، جونیائو ایرلاینز، چینگدائو ایرلاینز و دیگران همه فقط در ماه جولای سفارش‌های خود را تحویل گرفتند. در حالی که تقاضای داخلی با شیوع عمده ویروس کرونا در هفته‌های اخیر تحت تاثیر قرار گرفته است، اما میزان تقاضا در بیشتر سال ۲۰۲۱ همچنان قوی بوده و تحویل‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

با شروع رشد مجدد صنعت هواپیمایی در بسیاری از نقاط جهان، ایرباس در حال بازگشت به اهداف قبلی خود است. همچنین این شرکت یک سود خالص ۳۶۲میلیون یورویی (۴۲۶میلیون دلاری) را در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ گزارش داد و خاطرنشان کرد به روند موفقیت خود ادامه خواهد داد. علاوه بر این با بهبود اوضاع، ایرباس امیدوار است بتواند به راحتی اهداف تحویل خود را پشت سر بگذارد و سفارش‌های جدیدی را در ماه‌های آینده برای تقویت روند رو به رشد خود به دست آورد.