فرشاد مقیمی داخلی بودن طراحی این نیم شاسی را نقطه قوت آن دانسته و گفته است: برای طراحی محصول جدید ایران‌خودرو، از تمام طراحان داخلی استفاده کردیم و فراخوان دادیم که هر کس توان طراحی خودرو دارد، طرح خود را برای ما بفرستد. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد ایران‌خودرو این بار تلاش کرده است که با دعوت از تمام کسانی که دستی بر آتش طراحی دارند، خودرویی با ظاهر جذاب به بازار عرضه کند و مقیمی هم اظهار امیدواری کرده است که نیم شاسی جدید این شرکت رضایت مشتریان را فراهم کند.

 آغاز رقابت ایران‌خودرو با سایپا در بازار شاسی‌ها

نکته دیگری که مدیرعامل ایران‌خودرو بر آن انگشت تاکید گذاشته رقابتی بودن نیم شاسی جدید این شرکت است به‌گونه‌ای که به ادعای مقیمی این خودرو کاملا رقابتی با خودرویی است که در داخل تولید می‌شود و هم نمونه خارجی دارد. به نظر می‌رسد اشاره مقیمی به محصول مشابهی است که توسط سایپا در حال تولید است و ایران‌خودرو قصد دارد با تولید نیم شاسی جدید خود در بازار این مدل خودروها نیز با سایپا رقابت کند.

 استحکام و ایمنی؛ نقطه قوت محصول جدید ایران‌خودرو

نکته پایانی در مورد محصول جدید ایران‌خودرو استحکام آن است که مدیرعامل این شرکت به‌عنوان نقطه قوت و مزیت رقابتی این خودرو از آن سخن گفته است. مقیمی دراین‌باره می‌گوید: در حوزه ایمنی و استحکام این محصول از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم و خودرو را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که بسیار مستحکم است، چراکه ایران‌خودرو برای سلامتی هموطنان خود احترام قائل است. در مورد موتور این خودرو اطلاعات جدیدی منتشر نشده و تنها این را می‌دانیم که مقیمی در فروردین‌ماه امسال با اشاره به تداوم طراحی این محصول بیان کرده بود: به‌موازات توسعه و طراحی محصولات جدید کار طراحی و تولید موتورهای جدید نیز برای محصولات ایران‌خودرو باقوت ادامه دارد.

 شباهت ظاهری به لکسوس و دیگر شاسی بلندهای لوکس

نکته پایانی اینکه طبق تصاویری که تاکنون از خودرو نیم شاسی جدید ایران‌خودرو منتشر شده می‌توان گفت این خودرو از طراحی مدرن و امروزی برخوردار است. نمای ظاهری این خودرو براساس تصاویری که فعلا از آن در دست داریم بی‌شباهت به برخی مدل‌های لکسوس نیست و از نمای بغل نیز می‌توان مدعی شد شباهت‌هایی با محصولات مشابه پورشه و بی‌ام‌و دارد.

 هنوز برای اظهارنظر زود است

نیم شاسی جدید ایران‌خودرو با طراحی جذاب و بدنه مقاوم در آستانه رونمایی هنوز برای اظهارنظر کارشناسی و قضاوت درباره اظهارات مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو که مدعی شده کراس اوور یا همان نیم شاسی جدید این شرکت از جذابیت‌های زیادی برخوردار است، کمی زود به نظر می‌رسد چراکه تمام آنچه از این خودرو در دست داریم تصاویری است که این خودرو را در حال انجام برخی تست‌ها نشان می‌دهد.