گروه صنعتی ایران‌خودرو برای بازارسنجی یکی از بازارهای صادراتی خود در نمایشگاهی در روسیه شرکت کرده و رانا پلاس ۶ دنده پانوراما، تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک را معرفی کرده است.

با حضور تارا اتوماتیک در این نمایشگاه روسیه‌ای، تصاویر جدیدی از این سدان ملی در رسانه‌های آن کشور منتشر شده است و این بار می‌توان با جزئیات بیشتری به ویژگی‌های کابین نسخه اتوماتیک تارا نگاه کرد. همان‌طور که از عکس‌ها هم مشخص است، استارت دکمه‌ای تارا اتوماتیک در بخش چپ داشبورد نصب شده و ترکیب قرارگیری آن کاملا مشابه سیتروئن C۳-XR است.

ایران خودرو تارا به پیشرانه ۶/ ۱ لیتری TU۵ پلاس مجهز است که در این پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دیده می‌شود. همچنین فناوری پمپ روغن متغیر، سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی، ساختار پاشش سوخت جدید و… برایTU۵  پلاس به کار گرفته شده است. این پیشرانه روی تارا دنده‌ای ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می‌کند و در نسخه اتوماتیک جعبه دنده ۶ سرعته AT، توان پیشرانه را به چرخ‌های جلوی این سدان ملی می‌رساند.

پیشرانه TU۵ پلاس که روی تارا و رانا پلاس پانوراما ۶ دنده نصب شده است، اولین قوای محرکه روی خودروهایی داخلی است که به پمپ روغن متغیر مجهز بوده و می‌تواند بر اساس شرایط میزان فشار روغن را تغییر دهد. گفته می‌شود که در آینده نزدیک پیشرانه EF۷ پلاس و TC۷  پلاس به این ویژگی مجهز خواهند شد.

در نسخه اتوماتیک تارا نشان ۶AT  روی گلگیر جلوی سمت راننده این سدان نصب شده است و با توجه به اینکه حرف T قرمز رنگ نیست، می‌توان نتیجه گرفت که این خودرو در گام نخست با همان پیشرانه تنفس طبیعیTU۵  پلاس به بازار می‌آید. همچنین در نمونه تولید انبوه تارا اتوماتیک، چراغ راهنما از روی گلگیرهای جلوی این خودرو حذف خواهد شد. در بحث نمای جانبی هم علاوه بر استفاده از رینگ‌های ۱۶ اینچی، تزئینات کرومی‌ هم به قاب دور شیشه‌ها اضافه شده است.

تارا اتوماتیک دارای امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم و پارچه، شیشه‌های عقب دودی، رینگ آلومینیومی‌۱۶ اینچی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پارک و دوربین عقب، صندلی‌های برقی جلو، آینه‌های تاشو برقی، زیر آرنجی تاشو ردیف جلو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سانروف، حالت تیپ ترونیک، برفی و اسپرت جعبه دنده، سنسور باد لاستیک، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS، EBD و‌BA‌، چهار کیسه هوا، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، تهویه الکتریکی دستی و استارت دکمه‌ای با حسگر حرارتی دستگیره‌های جلو است.