وی افزود: بر این اساس موسسات گوناگونی همچون S&P،Fitch و... در سطوح بین‌المللی و موسساتی چون برهان در سطح داخلی اقدام به رتبه‌بندی شرکت بیمه می‌کنند.

مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه به رتبه اخذ شده بیمه تعاون اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برای بار نخست فرآیند ارزیابی از سوی موسسه انجام پذیرفته بود، رتبه -BBB ماخوذ شد که در نوع خود حائز توجه است.

نماینده سندیکای بیمه‌گران در شورای عالی بیمه ادامه داد: در نتیجه فرآیند ارزیابی نیز گزارش مفصل و قابل توجهی از سوی موسسه اعتبارسنجی انتشار پیدا کرد که نشانگر سنجش عوامل متعدد و اثرگذاری بود. وی اضافه کرد: قابل توجه است که در فرآیند اعتبارسنجی سازمانی عوامل درونی و بیرونی حائز اهمیت است که از جمله عوامل بیرونی می‌توان به عوامل مربوط به صنعت بیمه در کشور، عوامل سیاسی، عوامل اقتصادی و ... اشاره کرد.

دبیر کمیسیون بیمه اتاق بازرگانی بین‌المللی در ادامه با اشاره به سابقه مدیریت عاملی در شرکت بیمه قبلی اشاره کرد: در آن زمان برای نخستین بار در صنعت بیمه بنای ارزیابی را گذاشته و از موسسه Capital Intelligence درخواست اعتبارسنجی کردیم که با توجه به مدت‌دار بودن درجه اخذ شده، این رتبه در سال‌های بعد تمدید نشد و حال که در شرکت بیمه تعاون در فرآیند اعتبارسنجی شرکت کردیم، می‌توان اذعان کرد که هم‌اکنون به عنوان تنها شرکت در صنعت بیمه اعتبارسنجی شده و درجه دریافت کرده‌ایم.

مظلومی ‌همچنین افزود: فرآیند اعتبارسنجی یک حرکت داوطلبانه است که از سوی هیچ نهادی الزامی‌ برای انجام آن وجود ندارد و اینکه ما به دنبال آن رفتیم به دلیل آن است که در نظر داریم ضمن تعالی هرچه بیشتر سازمانی، در مسیر شفافیت عملکرد و تکریم هرچه بیشتر به مشتریان و ذی‌نفعان با ارائه خدمات مطلوب و ارزیابی شده گام برداریم.

در تیرماه سال‌جاری نیز شرکت بیمه تعاون به‌منظور رویکردها و اقدامات شرکت بیمه تعاون در چارچوب معیارهای اصول حاکمیت و مدیریت ریسک، چارچوب مدیریت ریسک و فرآیند مدیریت ریسک بر اساس سیستم ارزیابی طراحی شده توسط این مرکز از سوی بیمه مرکزی مورد ممیزی سیستم مدیریت ریسک سازمانی قرار گرفته بود.

این شرکت همچنین در اسفند ۱۳۹۹ موفق به اخذ گواهی تعهد تعالی سازمانی در هجدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی شده و در مسیر خدمت‌رسانی هرچه بیشتر نیز استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ مربوط به مدیریت کیفیت، ایزو ۱۰۰۰۲ مربوط به پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مشتریان، ایزو ۱۰۰۰۴ مربوط به پایش و سنجش رضایتمندی و ایزو ۳۱۰۰۰ مربوط به مدیریت ریسک را اخذ کرده است.