برای نخستین بار، عملیات به روزرسانی سیستم کنترل کارخانه PET یک مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در کمترین زمان ممکن و بدون توقف واحدهای تولید با موفقیت اجرایی شد. این سیستم که متعلق به شرکت آمریکایی «امرسون» بود با توجه به عدم همکاری شرکت سازنده، عدم حمایت شرکت‌های تولیدکننده محصولات کنترل و اندازه‌گیری و همچنین قدیمی بودن آن در پایین‌ترین سطح کارآیی قرار داشت و اشکالات اساسی را برای مجموعه به ویژه در کمیت و کیفیت تولید ایجاد می‌کرد که به همت متخصصان و کارشناسان داخلی به‌روزرسانی شد.

در گام اول اجرای این پروژه، با توجه به برنامه‌ریزی و تحقیقات انجام شده، مقرر شد که مطابق روال در پروژه‌های مشابه، برنامه‌نویسی سیستم برای ارتقای آن به صورت آفلاین در طی یک سال انجام و سپس با خارج کردن واحدها از مدار تولید، عملیات پیاده‌سازی و به‌روزرسانی سیستم کنترل انجام شود.

پس از اتمام کار برنامه‌نویس با توجه به تعهدات پتروشیمی شهید تندگویان و نقش حیاتی و مهم تولیدات آن در صنایع مختلف کشور، عملا توقف تمامی واحدها برای اجرای این برنامه ممکن نبود، بنابراین به منظور حل این مشکل با انجام فعالیت‌های کارشناسانه و همچنین تغییرات مبتکرانه، امکان توقف واحدهای تولیدی به صورت مجزا مورد بررسی و تایید قرار گرفت تا به این صورت ضمن انجام برنامه، خللی نیز در تعهدات شرکت برای حمایت از تولید ملی وارد نشود. به همین منظور POLY C با توجه به لزوم انجام کارهای تعمیراتی در آن به عنوان اولین واحد در نظر گرفته شد و با متوقف کردن آن، در مدت ۷ روز سیستم کنترل آن به‌روزرسانی و مجددا در مدار تولید قرار گرفت.