هلدینگ پی‌پل یک شرکت فناوری مالی چند ملیتی آمریکایی است که از سیستم پرداخت آنلاین در اکثر کشورهایی که از انتقال پول آنلاین پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌کند و جایگزینی الکترونیکی برای روش‌های کاغذی سنتی مانند چک و حواله  است. این شرکت به عنوان پردازنده پرداخت برای فروشندگان آنلاین، سایت‌های حراج و بسیاری دیگر از کاربران تجاری عمل می‌کند که هزینه‌ای برای آن دریافت می‌کند.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گاردین، بی‌ثباتی و نبود مقررات در مورد ارزهای رمزنگاری شده که طبق قوانین انگلیس پول خصوصی محسوب می‌شوند، اغلب مانعی برای پذیرش آنها توسط شرکت‌های بزرگ پرداخت آنلاین مانند پی‌پل تلقی می‌شود. منتقدان اغلب این نکته را برجسته می‌کنند که چگونه استفاده از رمزنگاری آنلاین ناشناس ماندن به مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی قدرت بخشیده است. خوزه فرناندز دا پونته، نایب رئیس و مدیر کل بلاک‌چین، ارزهای دیجیتال و رمزارزها در پی‌پل، گفت خدمات جدید شرکت او می‌تواند به افراد بیشتری در زمینه رمزارز کمک کند. وی افزود: شیوع بیماری کووید باعث سرعت بخشیدن به تغییرات و نوآوری‌های دیجیتالی در همه جنبه‌های زندگی ما، از جمله دیجیتالی شدن پول و پذیرش بیشتر خدمات مالی دیجیتالی توسط مصرف‌کنندگان، شده است. دسترسی جهانی ما، تخصص در پرداخت‌های دیجیتالی و دانش مصرف‌کنندگان و مشاغل، همراه با امنیت دقیق و کنترل سازگاری، این فرصت منحصر به فرد و مسوولیت را برای ما فراهم می‌کند تا به مردم در بریتانیا در کشف دنیای ارزهای رمزنگاری شده کمک کنیم. وی در ادامه افزود: ما متعهد هستیم که همکاری نزدیک خود را با نهادهای نظارتی در انگلستان و در سراسر جهان ادامه دهیم تا حمایت خود را از این پدیده نشان دهیم و در شکل‌گیری نقشی که ارزهای دیجیتال در آینده تجارت جهانی ایفا خواهند کرد، مشارکت داشته باشیم.

پی‌پل اعلام کرد که سرویس جدید این شرکت از این هفته در دسترس قرار می‌گیرد و همه مشتریان واجد شرایط باید بتوانند در چند هفته آینده از طریق یک بخش جدید به نام رمزارز به آن دسترسی داشته باشند. مشخص نیست که این شرکت از چه زمانی به مصرف‌کنندگان در بریتانیا اجازه می‌دهد تا با استفاده از ارز رمزنگاری شده به تجار پول پرداخت کنند. به گفته سخنگوی این شرکت، این بستر بزرگ پرداخت‌های آنلاین امیدوار است خدمات آن بتواند نگرانی‌های مربوط به نوسانات ارز رمزنگاری شده را با تسویه تراکنش با پول نقد برطرف کند، به این معنا که تجار مجبور نخواهند بود تا خودشان به تنهایی ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش را بپذیرند. این شرکت اعلام کرد برای افرادی که در هنگام خرید از ارز رمزنگاری شده استفاده می‌کنند، هزینه تراکنش دریافت نمی‌کند و در هر خرید تنها می‌توان از یک نوع رمزارز استفاده کرد. این در حالی است که سرویس رمزنگاری پی‌پل شبیه به خدمات شرکت فناوری Revolut انگلستان است. همان‌طور که در مورد ریوالوت اتفاق می‌افتد، کاربران پی‌پل نمی‌توانند دارایی‌های رمزنگاری شده خود را به خارج از برنامه منتقل کنند. اگرچه ریوالوت اخیرا آزمایش ویژه‌ای را آغاز کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد بیت‌کوین را به کیف پول شخصی خود انتقال دهند. پی‌پل می‌گوید هجوم به سمت ارزهای دیجیتال برای سهولت مشارکت مردم در بازار است. توکن‌ها و کوین‌ها مدتی است که وجود دارند، اما شما باید یک کاربر نسبتا فنی و آشنا به فضای دیجیتال باشید تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. در اختیار داشتن آنها روی پلت‌فرمی ‌مانند پی‌پل نقطه ورود بسیار خوبی را ایجاد می‌کند. به‌رغم نگرانی‌های مداوم در مورد بی‌ثباتی قیمت، حمایت از مصرف‌کننده و پولشویی احتمالی در این صنعت، شرکت‌های بزرگ از جمله مسترکارت، تسلا و فیس‌بوک اخیرا به ارزهای دیجیتال گرایش پیدا کرده‌اند.

راه‌اندازی سرویس رمزنگاری پی‌پل در بریتانیا نیز در حالی صورت می‌گیرد که نهادهای نظارتی نسبت به افزایش ارزهای دیجیتالی به شدت محتاط شده‌اند. در ماه ژوئن، FCA، زیرمجموعه انگلیسی بایننس Binance بزرگ‌ترین صرافی رمزنگاری جهان را به دلیل عدم رعایت الزامات پولشویی، ممنوع اعلام کرد. در همین حال، بانک‌های مرکزی در حال بررسی انتشار احتمالی ارزهای دیجیتال خود هستند، زیرا استفاده از پول نقد در تعدادی از کشورهای توسعه‌یافته به سرعت کاهش می‌یابد. در ماه آوریل، خزانه داری و بانک انگلستان اعلام کردند که راه‌اندازی احتمالی نسخه دیجیتالی پوند انگلیس را که مطبوعات بریتانیا آن را «بریت‌کوین» نامیده‌اند، ارزیابی خواهند کرد. کارشناسان معتقدند که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC یک «چشم‌انداز فوق‌العاده» هستند، اما سیاستگذاران مدتی طول می‌کشد تا مسائل کلیدی مربوطه را مشخص کنند.