در همین رابطه مدیرعامل شرکت تجلی زیرمجموعه شرکت «ومعادن»  بابیان اینکه ۵۱درصد از افزایش سرمایه ۶۲۰درصدی تجلی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است، گفت: ۱۷درصد این افزایش سرمایه متعلق به شرکت چادرملو، ۱۷درصد متعلق به گل‌گهر و ۵۱درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن فلزات است. هر سه این سهامداران عمده وجوه خود را در طول چند روز گذشته به شکل نقد و غیر نقد به‌حساب شرکت واریز کردند و جزو مطالبات آنها محسوب شده است. فقط ۱۵درصد از آن مانده است که در بورس از طریق سلب حق تقدم سهامداران عرضه خواهد شد.

علی‌اکبری افزود: در حقیقت شرکت معادن فلزات که ۱۰۰درصد سهام این شرکت را داشت عملا بخشی از سهام خود را از طریق سلب حق تقدم واگذار کرد و ۵۱درصد سهام در مالکیت خود شرکت خواهد بود.

علی‌اکبری درباره موضوع این افزایش سرمایه به ۵ پروژه در دست احداث اشاره کرد و گفت: ازجمله پروژه‌های در حال اجرای این شرکت در خصوص زنجیره فولاد از معدن تا نورد شامل گندله‌سازی، آهن‌اسفنجی و فولادسازی است. از پروژه‌های آتی نیز می‌توان به ساخت اسکله بندرعباس و اکتشاف و استخراج از معادن جدید اشاره کرد. وی تصریح کرد: سهام این شرکت همچون شرکت‌های تولیدی نیست که منتظر تقسیم سود مجمع عمومی باشند، بلکه براساس درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، قیمت سهام افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: تامین مالی از طریق شرکت‌های پروژه محور یکی از بهترین روش‌ها برای ایران محسوب می‌شود که از محل دریافت وجوه دریافتی از مردم مستقیم وارد بخش تولید می‌شود. ازآنجا ‌که تمرکز شرکت روی موضوع پروژه‌هاست، این پروژه‌ها با سرعت اجرای بالا، هزینه‌های کمتر و تدارکات مناسب‌تر، باکیفیت‌تر انجام خواهد شد.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: اگر ۲۰ شرکت همچون شرکت ما ایجاد شود، نقدینگی به‌جای حرکت به سمت طلا،‌ سکه، خودرو، ارز و واسطه‌گری وارد حوزه تولید می‌شود، تورم کاهش پیدا می‌کند و نقدینگی در کشور کنترل می‌شود. بازار سرمایه نقدشوندگی بالایی دارد و هر زمان که سهامدار نقدینگی بخواهد به‌راحتی می‌تواند سهام خود را نقد کنند.