به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب، وی با اشاره به برخی چالش‌های مهم صنعت مذکور عنوان کرد: در بخش‌های تولید، توزیع، واردات، قاچاق و ورود دلالان چالش‌های مختلفی برای صنعت لوازم خانگی وجود دارد. ما بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب یک سیاست منسجم و کلان در این عرصه نداشتیم. در حال حاضر بعد از این همه سال پیش‌نویس طرح عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی کشور در وزارت صمت تدوین شده که با کمک پنج انجمن صنفی کامل شده که بعد از ویرایش نهایی و نظر وزیر جدید صمت شاهد ابلاغ آن خواهیم بود.

 شاهرودی با بیان اینکه در سال‌های گذشته الزامات لازم برای رویارویی با جنگ اقتصادی مهیا نشد، گفت: ما در شرایط جنگ اقتصادی قوانین‌مان را به روز نکردیم که با شرایط جدید تطبیق کند. از جمله این قوانین، قانون پولی و بانکی ما است که مربوط به سال ۱۳۵۲ است یا قانون بانکداری ما که مربوط به سال ۱۳۶۲ می‌شود، اما با آمدن دولت سیزدهم و شعارهایی که رئیس‌جمهور مطرح کردند، امیدواری‌های زیادی به وجود آمد که در گام دوم انقلاب شاهد تحول بنیادی در عرصه‌های مختلف، به ویژه عرصه اقتصادی باشیم. وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد تولیدکننده لوازم خانگی در کشور داریم که ۵۰۰ مورد آن فعال هستند و چند ده برند مطرح در کشور تولیدات خرد و کلان لوازم خانگی را انجام می‌دهند.

شاهرودی اضافه کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه شاهد این بودیم که خیلی از شرکت‌های خارجی با حمایت‌های دولت اجازه پیدا کردند که بدون انتقال تکنولوژی کالاهای ساخته شده خود را به ایران صادر کنند و رسانه‌ها را هم تسخیر کردند و هزینه‌های بسیاری کردند که ذائقه مصرف‌کننده را به سمت مصرف کالای خارجی سوق دهند و تولید داخلی را ضایع کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: فرد جوانی در وزارت صمت به نام آقای نیارکی در این عرصه ورود کردند و برای اولین بار در این وزارتخانه شورای عالی صنعت لوازم خانگی تشکیل شد. اولین کاری که این شورا در ماه گذشته انجام داد، بررسی متغیرهای کلان اقتصادی در این حوزه بود و همزمان چشم‌انداز و اهداف صنعت لوازم‌خانگی تا سال ۱۴۰۴ تدوین شد. در این زمینه بحث رقابت‌پذیری در مقیاس‌های بین‌المللی در چارچوب این چشم‌انداز دیده شد. به طور کلی راهبردهای خوبی برای توانمندسازی بنگاه‌ها در این برنامه دیده شد که از جمله آن می‌توان به افزایش سهم بازار از کشورهای منطقه، استفاده از فناوری‌های بومی و ملی مبتنی بر فناوری‌های هوشمند، فرهنگ‌سازی برای خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد.