مدیر عامل شرکت سبلان رازی با اعلام این خبر افزود: حداکثر سرعت مجاز این تایرها بسیار بیشتر از تایرهای بایاس است در نتیجه برای اتوبوس‌های مسافربری و کامیون‌های جدید که دارای سرعت بالاتری هستند مناسب است. از سوی دیگر سطح تماس تایرهای رادیال تمام سیمی رازی نسبت به تایرهای بایاس بسیار عریض‌تر و وسیع‌تر بوده، در نتیجه از تعادل بهتری در پیچ‌ها و ترمز‌گیری و کنترل بسیار بالاتری نسبت به تایرهای نسل قدیم بایاس برخوردارند.

به گفته کامران افشار‌ایمانی به دلیل استفاده از طرح گل‌ها و پترن‌های متنوع در تایرهای رادیال تمام سیمی‌ رازی، مصرف‌کنندگان دارای قدرت انتخاب بالاتری بوده و عملکرد بسیار بهینه‌ای  را در شرایط مختلف آب و هوایی و جاده‌ای کشور می‌توانند انتخاب کنند.

وی گفت: سایش تایرهای رادیال باری رازی بسیار کمتر از تایرهای بایاس نسل قدیم بوده و در نتیجه این تایرها نسبت به سایر تایرها دارای طول عمر بیشتر و دوام بالاتری هستند. حصول اطمینان از عملکرد و دوام این تایرها به‌گونه‌ای است که گروه صنعتی رازی کارکرد این تایرها را تا ۲۰۰هزار کیلومتر گارانتی می‌کند.

مدیر عامل شرکت سبلان رازی  افزود: آزمون‌های انجام شده روی تایرهای رادیال باری رازی نشانگر عملکرد و استحکام بالای این تایرها فراتر از استانداردهای ملی و بین‌المللی موجود است و در آزمون‌های مختلف سرعت و مقاومت و همچنین برخورد با اجسام خارجی از قابلیت‌های منحصر به‌فردی برخوردار هستند. تنها ذکر این نکته در خصوص آزمون مقاومت این تایرها کافی است که زمان کارکرد این تایرها در آزمون مقاومت روی درام براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی بالغ بر ۱۹۸ ساعت بوده در حالی‌که حد قابل پذیرش این استاندارد ۴۷ ساعت است.

وی گفت: نکته ویژه در خصوص این تایرها، امکان روکش‌گذاری مجدد و همچنین شیارگذاری مجدد است که این امکان را فراهم می‌کند که از بدنه (کارکاس) قوی این تایرها برای روکش‌گذاری یا احیانا شیارگذاری مجدد برای استفاده بهینه اقتصادی از این تایرها استفاده کرد.همچنین به گفته این مقام    نکته بسیار با اهمیت در خصوص این تایرها اینکه با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و طراحی مدرن در ساختار، مواد اولیه و آمیزه‌های به کار گرفته  شده در آن برای تبادل و انتقال حرارت و جلوگیری از حرارت‌اندوزی، امکان استفاده از این تایرها در گستره وسیعی از جاده‌های گرم و خشک و همچنین سرد و مرطوب وجود داشته و بر اساس استاندارد UTQG )uniform tire quality grading) به دلیل حرارت‌اندوزی پایین این تایرها (شاخص temperature در این استاندارد) قابلیت استفاده در شرایط مختلف جاده‌های کشور بسیار فراهم است. بر همین اساس مقاومت غلتشی این تایرها پایین بوده و لذا مصرف سوخت در خودروهای واجد تایرهای باری و اتوبوسی رادیال رازی پایین است و فاصله معناداری با تایرهای مشابه بایاس خود دارند. پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف سوخت خودروهای دارای این تایرها،  ۳ تا ۵ درصد نسبت به تایرهای مشابه کمتر باشد. میزان کشانش  (Traction) این تایرها در جاده‌های خشک (dry grip)، مرطوب (wet grip) و شرایط برفی (snow grip) منطبق با استانداردهای موجود بوده و همچنین صدای (noise) ایجاد شده از این تایرها در محدوده قابل قبول بر اساس استانداردهای ۸۵‌گانه خودرو و مرحله ۲ ایمارک است.وی در نهایت گفت: ظرفیت تولید تایرهای باری و اتوبوسی رادیال در شرکت سبلان رازی معادل ۲۵هزار تن (۴۰۰ هزار حلقه) در سال است که با احتساب ۴۰۰ هزار حلقه تولید این تایرها در گروه صنعتی بارز،  بالغ بر ۷۰درصد نیاز کشور به این تایرها تامین می‌شود. از سوی دیگر این حجم از تولید در شرکت سبلان رازی مانع از خروج رقمی ‌معادل ۱۰۰میلیون دلار ارز از کشور می‌شود.