سیستم‎عامل هارمونی را باید یکپارچه‎ترین و جامع‎ترین سیستم‎عامل دنیای فناوری بدانیم. این سیستم‎عامل با انعطاف بالا و بهینگی فوق‎العاده‎اش قابلیت نصب روی بسیاری از دستگاه‎های دیجیتال را دارد؛ از گوشی هوشمند گرفته تا ساعت‎ها، تلویزیون‎ها و حتی اسپیکرهای خانگی. البته آینده‎ای که هوآوی برای این سیستم ‎عامل ترسیم کرده بسیار فراتر و گسترده‎تر است و می‎تواند هر نوع دستگاه هوشمندی را زیر چتر پوششی این سیستم‎ عامل جذاب قرار دهد.

در هفته اول از رونمایی HarmonyOS، تعداد ۱۰میلیون کاربر، دستگاه‎های خود را به هارمونی به‌روز کردند و در هفته بعد تعداد این دستگاه‎ها به ۱۸میلیون رسید. تنها پس از یک ماه، ۲۵میلیون دستگاه، به‌روزرسانی به سیستم‎عامل هارمونی را روی دستگاه خود نصب کردند و قبل از رسیدن به دو ماه از عرضه رسمی هارمونی، تعداد کاربرانی که دستگاه‎های خود را به آن به‌روز کردند به ۴۰میلیون رسید.

بنابر جدیدترین گزارش‌های منتشر شده توسط هوآوی، حالا بیش از ۷۰میلیون دستگاه، از سیستم‎عامل هارمونی به عنوان روح نرم‎افزاری خود استفاده می‎کنند؛ دستگاه‎هایی که تنوع آنها بسیار گسترده و به بیش از ۱۰۰ مدل می‎رسد.

جالب است بدانید که برنامه هوآوی این است که تا فرصت چهارماهه مانده به پایان سال میلادی، تعداد این کاربران به بیش از ۱۰۰میلیون برسد. می‎توان گفت این روند به‌روزرسانی، بزرگ‌ترین مجموعه به‌روزرسانی‎هایی است که تا به امروز توسط هوآوی صورت گرفته است.

بنابر اعلام  ریچارد یو، مدیر عامل گروه مصرف‌کنندگان شرکت هوآوی، در حال حاضر به صورت متوسط در هر ۲ ثانیه ۸ کاربر دستگاه‎های خود را به هارمونی به‌روز می‎کنند. نکته دیگر این است که دستگاه‎های به روز شده از هر دو برند هوآوی و آنر هستند و در رنج تبلت‎ها، نمایشگرهای هوشمند و گوشی‎های هوشمند قرار می‎گیرند. همچنین برخی از این دستگاه‎ها نسخه پایدار HarmonyOS ۲.۰ و برخی نیز نسخه بتا را نصب کرده‌‎اند. عمده ویژگی‎های ارتقا یافته با نصب این سیستم شامل عملکرد پایدار و روان، ایمنی، عمر بیشتر باتری، ساده‎سازی رابط کاربری و همچنین عملکرد خط فرمان متحول شده است.