به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از اسکای نیوز، این شرکت اظهار کرد: حرکت اسدا به سمت رفاه مصرف‌کنندگان تعداد مشتریان جدید و فعلی  را که می‌توانند به محصولات سوپرمارکت دسترسی داشته باشند افزایش می‌دهد. این در حالی است که مقیاس هر شعبه از این فروشگاه‌ها تا ۳هزار فوت مربع خواهد بود و حداکثر ۲۵۰۰ محصول در آن موجود است که در محوطه پمپ بنزین گروه EG در انگلستان افتتاح می‌شوند و انتظار می‌رود در برخی از مکان‌های جدید نیز راه‌اندازی شوند. گروه EG یک شرکت خرده‌فروشی انگلیسی است که در بلکبرن مستقر است و در جایگاه‌های بنزین و فست فودها در سراسر اروپا، ایالات متحده و استرالیا فعالیت می‌کند. این گروه از طریق ترکیب Euro Garages و EFR Group در نوامبر ۲۰۱۶ ایجاد شده است. این گروه مالکیت شرکت خرده‌فروش انگلیسی اسدا را نیز در اختیار دارد. اسدا هم‌اکنون مالک شبکه گسترده‌ای از ۶۰۵ فروشگاه زنجیره‌ای، سوپرمارکت و ‌هایپرمارکت است.

این شرکت به اسکای نیوز گفت: روند تعیین جانشین راجر برنلی، مدیر اجرایی آن در جریان است و منتظر اعلام آن در زمان مناسب است.

 اسکای نیوز در ماه مارس گزارش داد که آقای برنلی هفته‌ها پس از اتمام قرارداد خرید ۸/ ۶میلیارد پوندی در حال آماده شدن برای کناره‌گیری بوده و راه را برای انتصاب رهبری جدید در سومین خواربارفروشی بزرگ بریتانیا هموار کرده است. فروش اسدا توسط غول خرده‌فروشی آمریکایی والمارت، در پاییز گذشته اعلام شد. صاحبان جدید آن TDR Capital، شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی مستقر در لندن و همچنین محسن و زوبر عیسی، دو برادر هستند که گروه EG را به یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای فروش بنزین و سوپرمارکت تبدیل کرده‌اند. اسدا در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین کارفرمایان بخش‌خصوصی بریتانیا با بیش از ۱۴۶هزار کارمند است و در بیش از ۶۰۰ سوپر مارکت، پمپ بنزین مستقل و فروشگاه‌های لوازم‌خانگی با نام  Asda Living تجارت می‌کند.