به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، رابین لی، مدیرعامل بایدو، سعی کرده سرمایه‌گذاران را متقاعد کند که آینده این شرکت در هوش مصنوعی و زمینه‌های مرتبط با آن مانند رانندگی خودکار است. روز چهارشنبه، در کنفرانس سالانه Baidu World، این شرکت از دومین تراشه هوش مصنوعی خود با نام Kunlun ۲ رونمایی کرد. این نیمه‌هادی برای کمک به دستگاه‌ها در پردازش حجم عظیمی ‌از داده‌ها و افزایش قدرت محاسباتی طراحی شده است. بایدو می‌گوید این تراشه می‌تواند در زمینه‌هایی مانند رانندگی خودکار استفاده شود و وارد مرحله تولید انبوه شده است. این در حالی است که نسل اول تراشه Kunlun بایدو در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. اوایل امسال، بایدو برای واحد تراشه خود مبلغ ۲میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کرد. نیمه‌هادی‌ها و هوش مصنوعی دو فناوری کلیدی هستند که چین امیدوار است در آن تخصص یابد و قدرت خود را افزایش دهد. رقبای بایدو مانند علی بابا و تنسنت (Tencent) هر دو روی نیمه‌هادی‌ها سرمایه‌گذاری کرده اند.

 روبوکار

بایدو همچنین از یک «robocar» که یک وسیله نقلیه خودکار است با درهایی که مانند بال پرنده باز می‌شود و یک صفحه نمایش بزرگ در داخل آن برای سرگرمی ‌تعبیه شده، رونمایی کرد. این یک نمونه اولیه است و این شرکت در مورد تولید انبوه آن صحبتی نکرده است، اما این خودرو، بلندپروازی‌های بایدو در رانندگی بدون راننده را نمایان می‌سازد که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند می‌تواند یک تجارت چند میلیارد دلاری برای این غول فناوری چینی به همراه داشته باشد. بایدو همچنین خدمات به اصطلاح روبوتاکسی را در برخی از شهرها از جمله گوانگژو و پکن اجرا می‌کند، جایی که کاربران می‌توانند از طریق برنامه Apollo Go این شرکت، در محدوده‌ای کوچک از تاکسی‌های خودران استفاده کنند. روز چهارشنبه، بایدو نام آن برنامه را به «Luobo Kuaipao» تغییر داد، زیرا به نظر می‌رسد قصد دارد این روبوتاکسی را در مقیاس وسیع عرضه کند.

وی دونگ، نایب رئیس گروه رانندگی هوشمند بایدو در گفت‌و‌گو با CNBC گفت این شرکت در نظر دارد در عرض دو سال دسترسی عمومی‌ به این محصول را در برخی شهرها فراهم کند. مشخص نیست که بایدو قیمت سرویس روبوتاکسی را چگونه تعیین می‌کند. در ماه ژوئن، بایدو با شرکت خودروسازی دولتی BAIC Group همکاری کرد تا هزار ماشین بدون راننده را تا سه سال آینده بسازد و سرانجام خدمات روبوتاکسی را در سراسر چین تجاری کند. بایدو همچنین چهار قطعه سخت‌افزاری جدید از جمله صفحه نمایش هوشمند و تلویزیون مجهز به Xiaodu، دستیار صوتی هوش مصنوعی این شرکت را رونمایی کرد. صفحه نمایش هوشمند Xiaodu یکی دیگر از ابتکارات این غول فناوری است.