مدیر اداره بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه تعاون ضمن بیان مطلب فوق، با اعلام اینکه همواره استقبال از بیمه‌نامه‌های اختیاری همچون بیمه‌نامه آتش‌سوزی در جامعه پایین بوده است، در دلایل این امر گفت: اجباری نبودن این بیمه‌نامه از یک سو و عدم آگاهی جامعه از شرایط این بیمه‌نامه از سوی دیگر، سبب شده تا مردم اقبال چندانی به خرید بیمه آتش‌سوزی از خود نشان ندهند. ضمن اینکه مردم تصور می‌کنند در شرایط تورمی ‌فعلی، حق بیمه بیمه‌نامه آتش‌سوزی بسیار بالا است.

حسن پوراسکندری با بیان اینکه با توجه به پوشش‌های گسترده بیمه‌های آتش‌سوزی، حق بیمه این نوع بیمه‌نامه اصلا عدد بالایی نیست، افزود: متاسفانه مردم نسبت به پوشش‌های گسترده بیمه‌های آتش‌سوزی بی‌اطلاع هستند و تصور می‌کنند حق بیمه‌های اندکی که شرکت‌ها دریافت می‌کنند، گران است، درحالی که اصلا هزینه بالایی را به بیمه‌گذار تحمیل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: براساس قوانین موجود در صنعت بیمه، نرخ حق بیمه و شرایط بیمه آتش‌سوزی تقریبا مشخص شده است، اما با این حال، بعضا شرکت‌ها با برگزاری جشنواره‌های مناسبتی یا فصلی شرایط مناسبی را برای مشتریان فراهم می‌کنند تا اقدام به خرید کنند.

به گفته اسکندری شرکت بیمه تعاون نیز با رعایت قوانین و شرایط رقابتی در بازار، سابقه حضور و وفاداری بیمه‌گذار در بیمه تعاون، شرایط ایمنی محل، حجم پرتفوی بیمه‌گذار، نحوه پرداخت حق بیمه، عدم سابقه خسارت در سنوات قبل و موارد دیگر، تخفیفات قانونی و قابل توجهی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. وی در ادامه با تاکید براینکه ما همواره درصدد آن هستیم که از طریق نمایندگان و شبکه فروش شرکت و با تبلیغات مناسب‌، در جهت آگاهی‌بخشی در خصوص این نوع بیمه‌نامه‌ها گام برداریم خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ نزدیک، با عزم جدی و همگانی و الزامی‌شدن بیمه آتش‌سوزی، شاهد این باشیم که تمامی ‌واحدهای مسکونی و اصناف در کل کشور تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی در خصوص خطرات بیمه آتش‌سوزی نیز یادآور شد: در بیمه‌های آتش‌سوزی خطرات به دو دسته خطرات اصلی و تبعی تقسیم می‌شوند. خطرات اصلی شامل آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار هستند و خطرات اضافی مانند سیل، زلزله، توفان، ترکیدگی لوله‌های آب، سرقت با شکست حرز، شکست شیشه و بسیاری خطرات دیگر با توجه به نیاز بیمه‌گذار و نوع فعالیتش قابل ارائه است. مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه تعاون در ادامه تصریح کرد: بیمه‌گذار باید اموال خود را به ارزش روز بیمه کند تا در زمان بروز خسارت مشمول ماده ۱۰ قانون بیمه نشود. با توجه به شرایط تورمی‌که در کشور وجود دارد ما همیشه به بیمه‌گذاران خود این پیشنهاد را می‌دهیم که اموال خود را درصدی بیشتر از سرمایه‌ واقعی (‌قیمت روز)، بیمه کنند تا در صورت فراموش کردن اعلام افزایش سرمایه به بیمه‌گر و عدم صدور الحاقیه افزایشی و در زمان بروز خسارات احتمالی، بیمه‌گذار دچار بحران نشود.

اسکندری درباره زمان پرداخت خسارت در شرکت بیمه تعاون نیز گفت: در شرکت بیمه تعاون با توجه به دیدگاه مدیرعامل شرکت  نسبت به پرداخت به موقع خسارت، در جلسات متعدد با مدیران شرکت همواره بر تسریع در امر بررسی و پاسخگو بودن و پرداخت به موقع خسارات  تاکید شده است. برهمین اساس  تمام تلاش ما این است تا پرونده‌ها در کوتاه‌ترین زمان بررسی و پس از تکمیل مدارک از سوی بیمه‌گذار، سریعا پرداخت خسارت صورت پذیرد تا بیمه‌گذار مفهوم واقعی خدمات پس از فروش را لمس و درک کند.