به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، این شرکت روز پنج‌شنبه گذشته اظهار کرد هزینه این اقدامات بالغ بر ۲میلیارد دلار برآورد شده است که از جمله می‌توان به هزینه‌های ویژه پیش‌پرداخت حدود ۶۰۰میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ و مبلغ ۲/ ۱میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد. این در حالی است که حدود ۳۰۰میلیون دلار از این ۲میلیارد دلار شامل هزینه‌های غیرنقدی از جمله هزینه استهلاک سریع خواهد بود. شرکت فورد دارای دو کارخانه تولید خودرو و موتور خودرو در چنای و ساناند، در هند است که طی این طرح هزاران نفر از افرادی بیکار را استخدام خواهد کرد. فورد اعلام کرد مونتاژ خودروها در ساناند تا پایان سال کاهش می‌یابد و به دنبال آن تولید در چنای نیز در سه ماه دوم سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد. به گفته مقامات این شرکت، حدود ۴ هزار نفر به دلیل اجرای این طرح‌های جدید شغل خود را از دست خواهند داد. فورد گفته است در هند یک شرکت تولیدی کوچک باقی می‌گذارد و قصد دارد پایگاه بزرگ حقوق‌بگیران خود را با بیش از ۱۱هزار نفر در کشور گسترش دهد.

با این حال تولید موتور صادراتی وانت رنجر متوسط ​​در ساناند ادامه می‌یابد و حدود ۵۰۰ کارگر فعال در بخش تولیدی در آن باقی می‌ماند. فورد اظهار کرد ۱۰۰ کارمند دیگر که در بخش‌های توزیع قطعات یدکی و خدمات پشتیبانی به مشتریان مشغول به فعالیت هستند، شغل خود را حفظ خواهند کرد. این خودروساز اعلام کرد تصمیم بر تعطیلی کارخانه‌ها، پس از ضرر عملیاتی بیش از ۲میلیارد دلاری آن در هند طی دهه گذشته، اتخاذ شده است. این امر در حالی رخ می‌دهد که فارلی که در اول اکتبر مدیرعامل فورد شد، برنامه بازگشت فورد پلاس خود را اجرا می‌کند تا این خودروساز سودآوری بیشتر و موقعیت بهتری برای خودروهای برقی گران‌قیمت و خودران داشته باشد. فارلی در بیانیه‌ای گفت: در بخشی از طرح فورد پلاس، ما اقدامات سخت، اما ضروری را برای ارائه یک تجارت سودآور با دوام در درازمدت انجام می‌دهیم و سرمایه خود را برای رشد و ایجاد ارزش در مناطق مناسب اختصاص می‌دهیم. هند همچنان دومین نیروی کار حقوق‌بگیر فورد در سطح جهان را خواهد داشت. این شرکت اعلام کرد قصد دارد یک تیم کارمندی ۱۱هزار نفری را با عنوان یک راه حل تجاری در هند گسترش دهد که بر مهندسی، فناوری و عملیات تجاری متمرکز است. فورد به فروش خودروهای وارداتی در هند ادامه می‌دهد و سایر عملیات را پس از بازسازی ساختار خود انجام می‌دهد که انتظار می‌رود این شرکت یک تجارت سودآور پایدار را در این کشور ایجاد کند.

بر اساس برنامه بازگشت فورد پلاس، این شرکت قصد دارد به یک سود ۸درصدی تعدیل شده قبل از کسر مالیات در سال ۲۰۲۳ برسد. همچنین این شرکت هزینه‌های خود را برای تولید خودروهای برقی و خودران افزایش می‌دهد. تصمیم فورد برای پایان دادن به تولید خودرو در هند، چهار سال پس از خروج رقیب اصلی آن یعنی جنرال موتورز از این بازار، جایی که خودروسازان آسیایی در آن غالب هستند، صورت می‌گیرد. فورد در ابتدای سال‌جاری از سرمایه‌گذاری مشترک با ماهیندرا در هند صرف نظر کرد.