برخی از کاربران اظهار کردند تصاویر گرفته شده توسط عکاس عمر مارتینز، نمایشی آشکار از جهانی شدن و سرمایه‌داری بود. یکی این عکس‌ها را با تصویری از فیلم علمی-‌تخیلی «ایدیوکراسی» مقایسه کرد که در آن شخصیت‌هایی را نشان می‌داد که به تصویر دیستوپی یا پادآرمان‌شهر از کلبه‌های اطراف یک انبار غول پیکر نگاه می‌کردند، درست مانند تصاویر منتشر شده از آمازون. این در حالی است که جف بزوس موسس آمازون ثروتمندترین فرد جهان است. او به تازگی با یک موشک به فضا سفر کرده و از کارکنان خود که امکان سفر به فضا را فراهم کرده‌اند تشکر کرد. روشی که آمازون در حال گسترش آن در سراسر جهان است که جدیدترین اقدام آن را در تیخوانا  می‌بینیم، ایجاد اشتغال در مناطقی است که وارد آن می‌شود. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از تی آر تی ورد، ماریسا وانو، سخنگوی آمازون می‌گوید از زمان ورود آمازون به مکزیک، این شرکت بیش از ۱۵ هزار شغل در سراسر این کشور ایجاد کرده است و فرصت‌های شغلی با حقوق و مزایای رقابتی برای همه کارکنانش ایجاد کرده است. وی افزود: دستمزد و مزایای آمازون، جوامع محلی را تقویت می‌کند و این سرمایه‌گذاری‌ها به رشد این مناطق و ایجاد آینده بهتر کمک می‌کند.

این عکس‌ها از انبار جدید آمازون در تیخوانای مکزیک به عنوان تصویر سال با نام «این سرمایه‌داری است» وایرال شد. چارمین چوا، پروفسور گروه مطالعات جهانی در دانشگاه کالیفرنیا، در یک توییت گفت: سرمایه‌داری خیلی بیشتر از آنچه در تصویر نشان می‌دهد در جریان است. چوآ می‌گوید درک ارتباط مرکز توزیع تیخوانا با شبکه تحویل بزرگ‌تر برای درک نحوه عملکرد زنجیره تامین آمازون ضروری است. او می‌گوید، در حالی که امپراتوری داخلی، منابع زمینی و نیروی کار ارزان، حیاتی‌ترین عوامل برای شبکه تحویل آمازون بوده است، اما از زمان جنگ تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده که منجر به افزایش کل ۲۰۰ میلیارد دلاری تعرفه از چین شد، این روند شروع به تغییر کرد. این به آن معناست که تجارت مستقیم چین و آمریکا بسیار هزینه‌بر شده است. چوآ ادعا می‌کند که راه حل مکزیک است. وی افزود مرکز پخش تیخوانا برای خدمت به مردم محلی نیست.  چوا با اشاره به اینکه در پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۶، بخش ۳۲۱ قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی NAFTA تمدید شد تا اجازه واردات بدون عوارض کالا تا ۸۰۰ دلار را بدهد‌، می‌گوید این معافیت برای آمازون یک خلأ ایجاد می‌کند. چوآ استدلال می‌کند که بند مربوط به معافیت عوارض گمرکی علیه افزایش تعرفه‌های چین و آمریکا تعیین شده است.  آنها کالاهای چینی را به مکزیک می‌فرستند و آنها را برای پردازش و تجزیه به تاسیسات تیخوانا می‌آورند، سپس کالاها را در بسته‌های کوچک و زیر ۸۰۰ دلار به FC Otay Mesa FC

(مرکز توزیع) حمل می‌کنند. این مرکز واقع در استان سن دیگو، کمتر از ۲۵ دقیقه با ماشین از مرکز جدید تیخوانا در مکزیک فاصله دارد، بنابراین کالاها را می‌توان برای واردات به راحتی جداسازی کرد.

گزارش موسسه سیاست اقتصادی در سال ۲۰۱۸‌، نشان می‌داد که افتتاح انبارهای آمازون همیشه با افزایش اشتغال در مناطق توسعه‌یافته این شرکت خاتمه نمی‌یابد، حتی اگر مشاغل مربوط به انبارداری افزایش یافته باشند. نرخ‌های پرداختی این شرکت از ۱۵دلار در ساعت در انبارهای ایالات‌متحده شروع می‌شود و این شرکت به بیمه درمانی رقابتی و مزایای بازنشستگی خود افتخار می‌کند. در عین حال حداقل دستمزد کارگران انبار در مکزیک، ۹ دلار آمریکا در روز است، اما رویترز گزارش داده است که مشاغل پیمانکاری، کار اضافی اجباری و انکار بیکاری بعد از اخراج، از جمله مواردی است که انبارهای آمازون با آن روبه‌رو هستند. این شرکت غول‌پیکر نیز به دلیل سوء‌استفاده از کارفرمایان خود در مکان‌های دیگر مقصر شناخته شد. برخی از کارگران که بیش از ۱۰ ساعت در شیفت کار می‌کنند، بی‌خانمانی و آسیب‌های محل کار را تجربه می‌کنند و یک شرایط بدنام کاری در انبارهای آمازون در مکزیک، حتی برای رانندگان گزارش شده است.