رمزارزها یک فرصت طلایی است

 دید من  به گروهی که می‌دانند آینده از آن بلاک‌چین و کریپتوکارنسی‌ها است نزدیک‌تر است و در واقع با خرید و فروش آن تمرین می‌کنیم تا در آینده به عنوان یک واحد پول جهان‌شمول از آن استفاده کنیم. رمزارزها یک فرصت طلایی است برای کشورهایی که می‌خواهند هاب مناطق خودشان باشند. فرصت برای ایران عزیز فراهم است تا بتواند حتی به اجبار و به خاطر شرایط تحریمی از آنها برای پیشبرد اهداف اقتصادی، منافع ملی و جمعی استفاده کند. در این راه شاید حاکمیت و دولت قدم‌های بلند و موثری را برنداشته‌اند، ولی ما چندین نهاد مردم‌نهاد داریم که شروع فعالیت‌شان به چندین سال قبل بازمی‌گردد. همچنین در نهادهای مختلف مانند نظام صنفی که خانه و مأمن کسب‌وکارها است، کمیسیون‌های تخصصی در این خصوص داریم و به علاوه در مجلس، اتاق بازرگانی و سایر نهادهای تصمیم‌گیر و اجرایی کمیسیون‌های تخصصی در این خصوص شکل گرفته است یا در حال شکل‌گیری است.

 انتظار اما از این کمیسیون‌ها چیست؟

مشارکت و همکاری و هم‌افزایی،  کنار گذاشتن افرادی که به دنبال رانت و ایجاد فساد و باندبازی هستند. خوب می‌دانیم اصل بلاک‌چین شفافیت است پس با توجه به همین اصل آنچه می‌کنیم باید شفاف باشد و به دور از هر رنگی که بوی تملق بدهد. همه این کمیسیون‌ها زیر نظر کمیسیون اقتصادی مجلس می‌توانند جلساتی منظم داشته باشند و ان‌شاءالله بتوانیم از فرصتی که هنوز داریم استفاده کنیم و ایران را به یکی از قدرتمندترین کشورهای چارچوب‌مند در حوزه کریپتو کارنسی‌ها تبدیل کنیم. من باور دارم در صورت ریل‌گذاری صحیح و چابک، می‌توانیم مقصد بسیاری از شرکت‌های کشورهایی باشیم که نسبت به این حوزه علاقه‌مند هستند و ایران را بهشت کریپتو بدانند. این حوزه توان بسیار بالایی برای اشتغال‌زایی دارد و همین الان بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و از طریق سرویس‌های جانبی این حوزه ارتزاق می‌کنند. با ورود سرمایه‌گذاران خارجی این عدد بسیار بیشتر خواهد شد. همه اینها را در شرایطی عرض می‌کنم که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما وضع شده است.

 انتظار ما از دولت و حاکمیت چیست؟

حمایت، اطمینان از اینکه فعالیت در این حوزه در جهت منافع ملی ما باشد، دولت و حاکمیت با حمایت از مصوبات این اجماع‌ها و سهل کردن راه برای ریل‌گذاری این حوزه می‌توانند کمک شایان توجهی را در این حوزه انجام دهند. اول و آخرش حاکمیت باید مهر تایید را بزند دیگر مگر جز این است. راه را نشان دهد، باید‌ها و نباید‌ها را بگوید، بقیه‌اش را بسپارد به جوانان انقلابی متخصص که امتحان خود را پس داده‌اند.