حجت‌اله مهدیان افزود: دستیابی به این هدف راهبردی نیاز به تلاش و اقدام همکاران در سراسر کشور در ستاد و شعب بانک دارد و بسیار مهم است که دستیابی به این هدف کمی ‌با رعایت کیفیت اعتبارات و تخصیص مناسب به جامعه هدف صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود بر نقش اثرگذار بانک در ارتقای بخش تعاون در اقتصاد ایران تاکید کرد و گفت: بر اساس اسناد بالادستی و تاکید مدیران ارشد نظام سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران باید به ۲۵درصد برسد که همین موضوع جایگاه و نقش بانک توسعه تعاون را متبلور می‌کند.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در تشریح اولویت‌های سال‌جاری گفت: پرداخت ۲۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات با اولویت اعطای ۷۰درصد تسهیلات به تعاونی‌ها در سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شده است که اجرای برنامه‌های اعتباری بانک مطابق اهداف مشخص شده در صورتی امکان‌پذیر است که شعب سهم خود را در پرداخت تسهیلات به نحو مناسبی ایفا کنند. مهدیان تصریح کرد: ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با ۶‌درصد یارانه سود در راستای توسعه کارآفرینی و حمایت از تعاونی‌های برتر در نظر گرفته شده است و همچنین ۲۳هزار میلیاردریال برای تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی، ازدواج جوانان و مددجویان نهادهای حمایتی برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران شعب در سراسر کشور هدف‌گذاری شده است تا ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بلندمدت در راستای حمایت مالی از کسب و کارهای کوچک و متوسط و ۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای ایرانی با هدف تقویت تقاضای کالاهای تولید داخل پرداخت شود.