مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی بازدید از شرکت‌های پارس اشن، کلران و عقاب افشان، طب پلاستیک، سیم و کابل مغان و سنگر کار  با بیان مطلب فوق و با اشاره به عملکرد بانک توسعه تعاون طی سال‌های بعد از تاسیس تصریح کرد: بانک توسعه تعاون در سال‌های اخیر در راستای رسالت اساسنامه‌ای خویش حامی ‌واحد‌های تولیدی در سطح کشور بوده و در زمینه تقویت سرعت چرخ تولید کشور همواره با تلاشی مضاعف آماده خدمات‌رسانی است.

حجت‌اله مهدیان تسهیلات پرداختی استان سمنان از ابتدای سال تا کنون را ۲۴۳۵میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته نیز ۸۲۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی استان سمنان پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون  با تبیین اهداف و راهبردهای بانک توسعه تعاون به عنوان بانک صد درصد دولتی و توسعه‌ای و با هدف‌گذاری اختصاص ۷۰درصد تسهیلات بانک به تعاونی‌ها گفت: سهم ۴۰هزار میلیارد ریالی تسهیلات در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی به عنوان تکلیف بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده است و در مرحله پنجم و ششم طرح همانند چهار مرحله ابتدایی، شعب با آمادگی کامل، این تکلیف را ادا خواهند کرد.

مهدیان به آمادگی بانک برای کمک به اجرای طرح‌های ملی به دولت در بخش‌های تولیدی و تعاونی اشاره کرد و گفت: بانک در اقدامات توسعه‌ای به تجارب ارزشمندی دست پیدا کرده است و ارائه سبد کامل خدمات بانکی به مشتریان بسیار مهم است و چنانچه شرکتی با معرفی دستگاه اجرایی، در مسیر ایجاد اشتغال و تولید مورد حمایت بانک واقع شود، بسیار مهم است که از سایر خدمات بانکی شعبه بانک توسعه تعاون نیز بهره‌مند شود تا بانک و مشتری در تعاملی دو‌سویه قرار گیرند. حجت‌اله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی بازدید از شرکت‌های تولیدی استان سمنان ضمن یادآوری و تبریک مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: حمایت، تقویت و ارتقای واحدهای تولیدی از اهداف این بانک است.

وی به جلسه ویژه هیات‌مدیره طی هفته جاری در خصوص اتخاذ تصمیمات در مورد بازدید‌های صورت پذیرفته اشاره کرد و گفت: درخواست‌های خط اعتباری ۲هزارمیلیارد ریالی شرکت عقاب افشان و درخواست سایر شرکت‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیمات خوبی برای حمایت از واحدهای تولیدی و تعاونی به اجرا در خواهد آمد. شرکت سیم و کابل دامغان ۲۷۰ میلیارد ریال بابت طرح توسعه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بیش از ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش، شرکت تولیدی شیمیایی کلران با دریافت تسهیلات ۷۷۴میلیارد ریال، عقاب افشان ۵۱۶میلیارد ریال، شرکت طب پلاستیک ۱۰۷۷میلیارد ریال و شرکت پارس اشن ۱۶۰میلیارد ریال از مشتریان بانک توسعه تعاون و دریافت‌کنندگان تسهیلات برای فعالیت تولیدی هستند.

ضمنا بیش از ۱۲۰۰میلیارد ریال اعتبار اسنادی طی پنج ماه ابتدایی سال‌جاری به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.