به گزارش روابط عمومی صباانرژی، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به منظور افزایش شفافیت و اطمینان‌بخشی به سهامداران درباره وضعیت مالی و سودآوری شرکت و همچنین افزایش توان اعتبارگیری از شبکه بانکی و بازار سرمایه، اقدام به عقد قرارداد رتبه‌بندی با شرکت پایا کرد و پس از بررسی صورت‌گرفته، موفق به اخذ رتبه اعتباری بلندمدت A- با دورنمای باثبات و A۱ کوتاه‌مدت با درجه سرمایه‌گذاری شد.

به این ترتیب، وصندوق توانایی انتشار اوراق اجاره به مبلغ بیش از ۳هزار میلیارد تومان بدون نیاز به وثیقه‌گذاری خواهد داشت. بر اساس واژه‌نامه تعاریف شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا»، در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالاست. همچنین دورنمای رتبه اعتباری «پایا» اظهارنظر در مورد مسیر احتمالی رتبه اعتباری در میان‌مدت است. دورنمای باثبات به این معنی است که احتمالا رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی تغییر نخواهد کرد.

در ضمن کلیه تحلیل‌های کمی بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی ‌شده و یادداشت‌های همراه آن برای سال‌های مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و سایر اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری‌(سهامی عام) انجام شده است.