عطاالله معروفخانی با اشاره به  طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام فولاد هرمزگان اعم از پروژه افزایش ظرفیت زیر سقف فولادسازی از ۵/ ۱به ۲میلیون تن و  پروژه زیرساخت‌های موردنیاز افزایش ظرفیت تا سقف دو میلیون تن افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها فولاد هرمزگان به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولادی در جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

معروفخانی حضور نیروهای جوان، متعهد، مسوولیت‌پذیر و تحول‌گرا در فولاد هرمزگان را یک اصل مهم دانست و ابراز امیدواری کرد باوجود چنین سرمایه‌هایی به‌طور حتم به این مهم دست خواهیم یافت.

وی گفت: همان‌گونه که در حوزه نظامی و موشکی شعار ما می‌توانیم محقق و موجب عقب‌نشینی دشمن شده است، در حوزه صنعت نیز می‌توانیم به این رشد و بالندگی برسیم و شعار ما می‌توانیم را تحقق ببخشیم.  مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: در فولاد هرمزگان به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ صنعت ایران، با همدلی و همراهی یکدیگر ما می‌توانیم را تحقق می‌بخشیم. وی  با تاکید بر اعتماد نیروهای متخصص بومی  گفت: همان‌گونه که در آغاز کار و پیش‌ از این عنوان شد تحول و توسعه از اهداف اصلی ما در فولاد هرمزگان است که در دولت مردمی به جد پیگیر آن خواهیم بود.   وی ابراز امیدواری کرد: با برطرف شدن مشکلات قطعی برق و با برنامه‌ریزی مدون، این شرکت شاهد ثبت رکوردهای جدید تولید بوده و بتواند میزان تولید ازدست‌رفته را  جبران کند.

معروفخانی همچنین با اشاره به اقدامات انجام‌شده در رضایتمندی کارکنان گفت: در بحث درمان و پزشکی  برای همه کارکنان امانی و پیمانی شرایط بسیار خوبی را ایجاد کردیم، صندوق درمان و بیمه تکمیلی  از این جمله اقدامات است.

وی افزود: ‌ تلاش ما این است با انجام طرح‌های توسعه و به ثمر نشستن این طرح‌ها و به‌طورقطع سوددهی بیشتر بتوانیم اقدامات بیشتری را در جهت تکریم و رضایتمندی کارکنان تلاشگر و متعهد فولاد هرمزگان انجام دهیم.

معروفخانی به تاسیس شرکت میرکو و خدمات هلدینگ فولاد مبارکه در کشور اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه در استان هرمزگان خدمات خود را به صنعت کشور ارائه می‌کند. این می‌تواند اتفاقی مبارک  برای دیگر شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس و منشأ خیر و برکت در استان هرمزگان  باشد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ضمن تاکید بر مزیت‌های ایجاد این نوع شرکت‌های پایین‌دستی و ارائه‌کننده خدمات در حوزه صنعت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای انجام تعمیرات برخی تجهیزات، بالاجبار باید این تجهیزات  به دیگر استان‌ها ارسال شوند که این خود مشمول هزینه و زمان خواهد شد، اما با حضور شرکت‌هایی مانند  میرکو در استان هرمزگان،  بومی‌سازی قطعات و خرید داخل پررنگ‌تر شده و کاهش  هزینه و زمان قابل‌توجه خواهد بود. وی با بیان اینکه فولاد هرمزگان از بومی‌سازی و تولید داخل همواره حمایت خواهد کرد افزود: به‌طور حتم شرکت‌هایی مانند میرکو می‌توانند در بخش توسعه فولاد هرمزگان تاثیرگذار باشند و به همین دلیل ما از توسعه این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم.