به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارش بانک مرکزی امارات آمده که قرنطینه گسترده باعث افزایش قابل توجه مبادلات الکترونیکی شده است و به دلیل توانایی محدود در انتقال وجوه برای خرید کالاها در طول همه‌گیری کرونا، بازیگران غیرقانونی به تجارت الکترونیکی به عنوان یک ابزار پولشویی رو آورده‌اند. به گفته این بانک، تعداد افرادی که به اصطلاح «قاطر پول» نامیده می‌شوند، افزایش یافته است، افرادی که وجوه غیرقانونی به حساب‌های بانکی خود برای نگهداری یا برداشت و انتقال به حساب‌های دیگر دریافت می‌کنند و کمیسیون خدمات خود را می‌گیرند، که در اکثر موارد حساب‌ها مربوط به افراد کم‌درآمد از آفریقا و آسیا است.

این بانک خطرات مربوط به کلاهبرداری‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر را شناسایی کرده که از آن جمله می‌توان به سوء‌استفاده شرکت‌ها یا افرادی اشاره کرد که ادعاهای نادرستی برای واجد شرایط بودن دریافت اقدامات حمایتی دولت ارائه می‌دهند. این بانک در ادامه افزود:  همان‌طور که ما همچنان در حال نظارت و کسب اطلاعات بیشتر درباره شیوع

کووید- ۱۹ در جوامع خود هستیم، اخیرا شاهد افزایش تهدیدات کلاهبرداری خارجی نیز بوده‌ایم، به ویژه با سوء‌استفاده مجرمان سایبری از کانال‌های سنتی و دیجیتال، برای انجام حملات کلاهبرداری سایبری از راه دور در مقیاس وسیع و در محیطی که به سرعت در حال تحول است. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که بانک مرکزی امارات متحده عربی تلاش‌های خود را برای مقابله با جریان‌های مالی نامشروع افزایش می‌دهد.