در همین راستا مدیر عامل شرکت صنایع ریخته‌گری سهند آذرین هدف اصلی از راه‌اندازی این واحد صنعتی را تولید انواع قطعات چدنی مورد استفاده در صنعت خودرو، تراکتورسازی، صنایع ریلی، صنایع آب و فاضلاب و نیز سایر صنایع مرتبط با استفاده از تکنولوژی‌های جدید ذکر کرده و افزود: شرکت سهند آذرین توانسته است تا به امروز بخش زیادی از نیاز‌های شرکت‌های بزرگی همچون تراکتورسازی، چرخشگر، موتوژن، مارال صنعت و... را تامین و به صورت قابل توجهی از خروج ارز جلوگیری کند. به گفته مسعود محجل امامی‌ با توجه به اهمیت حضور در بازارهای جهانی و جلب اعتماد مشتریان شرکت، سهند آذرین موفق به اخذ گواهینامه سیستم  مدیریت کیفیت ۲۰۱۵:ISO ۹۰۰۱ شده است و اقدام به مستقر سازی ۲۰۱۶:۱۶۹۴۹ ISO/ IATF کرده است. همچنین نیاز روز افزون بازار به قطعات ریخته‌گری چدنی، موسسان مجموعه سهند آذرین را بر آن داشت تا در سال ۱۳۸۵ تصمیم به راه‌اندازی خط اتوماتیک ریخته‌گری در این واحد بگیرند که عملیات اجرایی این طرح ده هزار تنی در سال ۱۳۸۶ آغاز شد و هم اکنون با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین امکانات در مدار تولید قرار گرفته است.

وی گفت: این شرکت در سال گذشته با۳۰درصد ظرفیت خود در حال فعالیت بود، اما در سال جدید و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد دارد تا پایان امسال ظرفیت تولید خود را به ۶۰ درصد برساند تا بتواند در سال‌های آتی با حداکثر ظرفیت تولید به کار خود ادامه دهد. رسیدن به حد نصاب تولید یک میلیون قطعه از اهداف شرکت سهند آذرین در پایان سال گذشته بود که با تلاش مضاعف و تولید ۲۴ ساعته در خط تولید این شرکت محقق شد. این شرکت پتانسیل اشتغال‌زایی بیشتری را در آینده نزدیک برای جوانان منطقه داراست و درحال حاضر در شرکت ریخته‌گری سهند آذرین برای نزدیک به ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است. همچنین این شرکت قصد دارد در سال ۱۴۰۰ با حداکثر ظرفیت خود فعالیت کرده و برای توسعه در سال‌های آینده و اشتغالزایی مناسب، برنامه‌هایی تدوین کرده است تا بتواند در رده یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کشور قرار گیرد.

محجل امامی‌ گفت: تحریم‌ها و مشکلات واردات قطعات باعث شده تا شرکت‌های داخلی به تولیدات ملی اعتماد کرده و قطعات مورد نیاز خود را از شرکت‌های داخلی تامین  کنند که این باعث پیشرفت روزافزون در صنعت ریخته‌گری کشور شده است. لذا در همین راستا شرکت صنایع ریخته‌گری سهند آذرین برای بهره‌گیری از فرصت به وجود آمده از تحریم‌ها، با استفاده از سیستم آزمایشگاهی پیشرفته و نیروی انسانی ماهر توانسته بسیاری از قطعات وارداتی را طراحی و به مرحله تولید برساند که ازآن جمله می‌توان به دیسک ترمز سوناتا، شیر دو اسپول، بازویی چرخ ۴۰۵، دیسک ترمز قطار و... اشاره کرد.

وی در نهایت افزود: همچنین این شرکت توانایی ساخت تمامی ‌قطعات چدن خاکستری، داکتیل و آلاژی را داراست و می‌تواند قطعات سفارشی را در کوتاه‌ترین زمان طراحی مدل‌سازی و ریخته‌گری کرده و به بازار ارائه دهد. این شرکت در سه ماه اول سال‌جاری با افزایش ۸۰‌درصدی صادرات خود نسبت به سال قبل به کشورهایی همچون ترکیه و ایتالیا سبب ارزآوری برای کشور نیز شده است.  تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه از جمله مشکلات حال حاضر در این صنعت بوده که این شرکت امیدوار است با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تعامل بیشتر این دولت با صنعتگران، جهت محقق‌سازی شعار سال ۱۴۰۰، بیش از پیش شاهد رفع موانع تولید در کشور باشیم.