به بیان ساده‌تر، افراد به‌جای اینکه دنبال شغل‌های تمام‌وقت و بلندمدت باشند، به‌دنبال شغل‌های کوتاه‌مدت هستند و با تمام شدن یکی ‌سراغ بعدی می‌روند. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، دادگاه ناحیه آمستردام از فدراسیون اتحادیه‌های کارگری هلند (FNV) حمایت کرد که معتقد بود حدود ۴هزار راننده اوبر در پایتخت این کشور، باید به عنوان کارمند یک شرکت تاکسیرانی شناخته شوند و در راستای قوانین بخش تاکسیرانی حقوق و مزایا دریافت کنند.  شرکت اوبر در این خصوص اظهار کرد که علیه این تصمیم دادگاه درخواست تجدیدنظر خواهد کرد و هیچ برنامه‌ای برای استخدام رانندگان در هلند ندارد. مائوریتس شونفلد، مدیر کل اوبر در شمال اروپا گفت: ما از این تصمیم ناامید هستیم زیرا می‌دانیم که اکثریت قریب به اتفاق رانندگان تمایل دارند مستقل بمانند. رانندگان نمی‌خواهند آزادی انتخاب خود را در رابطه با اینکه در چه زمانی و در چه مکانی کار کنند از دست بدهند.

به‌رغم این اظهارات، دادگاه به این استنباط رسید که رانندگانی که مسافران را از طریق برنامه اوبر جابه‌جا می‌کنند مشمول قرارداد کار جمعی برای حمل و نقل تاکسی می‌شوند. قاضی اعلام کرد که رابطه حقوقی بین اوبر و این رانندگان با تمام ویژگی‌های یک قرارداد طبق قانون کار مطابقت دارد و FNV از این حکم دادگاه استقبال کرد. نایب رئیس FNV می‌گوید که به دلیل حکم قاضی، از این پس، رانندگان اوبر به طور خودکار توسط اوبر استخدام می‌شوند، در نتیجه، آنها در صورت اخراج یا بیماری، دستمزد و مزایای بیشتری دریافت می‌کنند. به گفته دادگاه، رانندگان اوبر در برخی موارد استحقاق دریافت حقوق بیشتری را دارند.

دادگاه همچنین به اوبر دستور داد که به دلیل عدم اجرای مفاد قرارداد کار برای رانندگان تاکسی، باید ۵۰هزار یورو (۵۸,۹۴۰ دلار) جریمه بپردازد. در ماه مارس ، اوبر اعلام کرد که در ماه فوریه، حقوق کارگران، از جمله حداقل دستمزد، را برای بیش از ۷۰ هزار راننده انگلیسی خود پس از شکست پرونده اش در دیوان عالی، بهبود بخشیده است. همچنین اوبر اعلام کرد که میزان سود این شرکت در سه ماه اول سال‌جاری در بریتانیا بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار شده که این امر هزینه مالی برای تغییرات گسترده تر در مدل کاری خود را برجسته می‌کند.

بر خلاف سایر کشورهای اروپایی و ایالات‌متحده، قانون کار در انگلستان یک شرایط منحصر به فردی را به عنوان «کارگر» ارائه می‌دهد، یک تعریف حقوقی که رانندگان اوبر را بین پیمانکاران مستقل بدون مزایا و کارگران و کارمندان تمام وقت با مزایای گسترده قرار می‌دهد. این در حالی است که شرکت اوبر از وضعیت مشابهی در سایر کشورها حمایت کرده است، اما می‌گوید این ابتکارات نیاز به تغییر در قوانین استخدامی‌ دارد. اوبر در ماه فوریه یک اعلامیه منتشر کرد که از قانونگذاران و نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا خواست که ارزش قراردادهای مستقل را در مشاغل مختلف به رسمیت بشناسند و آنها قوانین جدیدی را برای محافظت از کارگران در مشاغلی با اقتصاد گیگ در نظر می‌گیرند. دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، نیز با انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی گفت: ما معتقدیم که دستیابی به یک رویکرد جدید امکان پذیر است که در آن حمایت از رانندگان و افزایش مزایا توام با انعطاف پذیری کاری لحاظ شود. این شرکت در حال تلاش برای اجرای مدل‌های مشابه در ایالات متحده و کانادا است، جایی که با ده‌ها شکایت در مورد وضعیت رانندگان خود مواجه است. اوبر در ماه مه هنگامی‌که دادگاه عالی ایالات متحده پیشنهاد آن را برای جلوگیری از شکایت در مورد اینکه رانندگان کارمند این شرکت هستند یا پیمانکار مستقل رد کرد  با مشکل قانونی روبه‌رو شد، اما این شرکت و دیگر شرکت‌های دارای اقتصاد گیگ سال گذشته در کالیفرنیا یک برد قاطع را کسب کردند، زمانی که اکثریت رای‌دهندگان ایالت از طریق رای‌گیری، تصویب کردند که وضعیت کارگران به عنوان پیمانکار، هر چند با مزایایی مشخص، پذیرفته شود. شرکت‌های گیگ در برخی ایالت‌های آمریکا نیز در تلاش هستند تا با اتحادیه‌های کارگری در این رابطه مذاکره کنند و به توافق برسند.