ضرورت تشکیل اتحادیه فراگیر  صنعت نمایشگاهی

دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با گلایه از تعطیلی نمایشگاه‌ها گفت: در صورت وقفه در فعالیت‌های نمایشگاهی، شرکت‌ها به مرور زمان حضور در نمایشگاه را از اولویت خود حذف خواهند کرد و برای تبلیغ کسب‌وکار خود از ابزارهای دیگری استفاده می‌کنند که این موضوع ضربه جبران‌ناپذیری به این صنعت وارد خواهد کرد.

علی ابراهیم‌زاده با اشاره به  به‌تعویق افتادن نمایشگاه الکامپ، تصریح کرد: شرکت ما پس از به تعویق افتادن نمایشگاه الکامپ خسارت زیادی دیده است. این خسارات را چه کسی جبران خواهد کرد؟

وی برگزاری حداقل ۶۰درصد از نمایشگاه‌ها را حتی در شرایط قرمز کرونایی امکان‌پذیر دانست و اظهار کرد: با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فضای مناسب محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، می‌توان برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی که بازدیدکننده عمومی‌ ندارند مجوز گرفت.

دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، ضمن ارائه پیشنهاد ایجاد کمیته‌ای متشکل از فعالان صنعت نمایشگاهی گفت: این کمیته با همفکری و همگرایی می‌تواند جلساتی را با وزارت کشور، ستاد ملی کرونا و مقامات دولت جدید برای بیان مشکل تعطیلی صنعت نمایشگاهی و دریافت مجوزها برگزار کنند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه شرکت‌ها نسبت به سال گذشته تمایل بیشتری برای حضور در نمایشگاه‌ها دارند، عنوان کرد: نمایشگاه‌های امسال با استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده است که از دلایل آن می‌توان به نیاز مبرم شرکت‌ها برای تبلیغ و تقویت کسب‌و‌کار خود با توجه به جایگاه بی‌بدیل نمایشگاه و مشاهده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با تاکید بر جایگاه و نقش مهم صنعت نمایشگاهی در اقتصاد کشور افزود: صنعت نمایشگاهی پیشران اقتصاد کشور است و همه صنایع کشور به شدت به آن وابسته هستند، اما متاسفانه هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و مسوولان به این صنعت کمتر توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه اوراسیا در شرایط قرمز کرونایی برگزار شد، اما بازدیدکنندگان متخصص کاملا راضی بودند، تعداد زیادی نشست، تفاهم‌نامه و عقد قراردادهای تجاری در این نمایشگاه شکل گرفت و شاهد تحکیم روابط اقتصادی فی‌مابین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بودیم. برگزاری این دست نمایشگاه‌ها نقش حیاتی در رونق فضای کسب‌و‌کار و اقتصاد کشور ایفا می‌کند.