به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، مارک اشنایدر، یکی از بنیانگذاران شورای حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی (ESG) در گفت‌وگو با CNBC گفت: اگر شما قلب و ذهن آنها را به دست آورید، این رشدی برای آینده تجارت شما خواهد بود. قانون شماره یک در بازاریابی کالاهای مصرفی و بازاریابی مواد غذایی و آشامیدنی می‌گوید هرگز نسل جوان را از دست ندهید. اشنایدر در گفت‌وگو با جف کاتمور از CNBC در حومه لوزان سوئیس، دو دلیل را برای این موضوع ذکر کرد. وی گفت: آنها نه تنها وارد فروشگاه‌های پردرآمد و پر مصرف می‌شوند، بلکه الگویی برای نسل‌های دیگر نیز خواهند بود. نستله، بزرگ‌ترین شرکت مواد غذایی و آشامیدنی روی کره زمین، دارای اثرات زیست محیطی قابل توجهی است. در سال ۲۰۱۸، مجموع انتشار گازهای آلاینده آن معادل ۱۱۳ میلیون تن دی اکسید کربن بود، که کمتر از ۹۵ درصد آنها از زنجیره تامین این شرکت ناشی می‌شود ، که بخشی از انتشار «حوزه ۳» آن است. اما نستله قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا ۵۰درصد کاهش دهد. هدف این است که حداکثر تا سال ۲۰۵۰، انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط نستله صفر باشد. این هدف بیشتر انتشارات حوزه ۳ را شامل می‌شود، از جمله مواردی مانند تامین مواد اولیه و مدیریت تدارکات، اما برخی موارد نیز از این گروه مستثنی هستند. در حال حاضر، اهداف نستله، کاهش انتشار آلایندگی‌های مربوط به استفاده مصرف‌کنندگان از محصولات فروخته شده یا خدمات ارائه شده، دارایی‌های اجاره‌ای، کالاهای سرمایه‌ای و سرمایه‌گذاری این شرکت را پوشش نمی‌دهد. این موارد به ترتیب ۷/ ۱۲میلیون و ۶/ ۸میلیون تن دی اکسید کربن معادل برای نستله در سال ۲۰۱۸ ایجاد کرده‌اند.

 مشکلات زنجیره تامین

اشنایدر در ادامه به مواردی اشاره کرد که به نظر او یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تمرکز برای تجارت او در آینده است. وی خاطرنشان کرد که اگر سال گذشته همه چیز مربوط به همه‌گیری کرونا، ایمنی و تامین ذخیره قفسه‌های فروشگاه‌ها بود، اما امسال به وضوح نگرانی‌ها مربوط به زنجیره تامین است. وی صنعت حمل‌ونقل جهانی را تحت فشار شدید توصیف و به افزایش قیمت انرژی اشاره کرد که به نوبه خود منجر به افزایش هزینه حمل و نقل شده است. او گفت: هزینه‌های بسته‌بندی افزایش یافته است، زیرا در دوران همه‌گیری کووید تقاضای بیشتری برای بسته‌بندی محصولات وجود داشت و بسته‌بندی برای تعدادی از کالاهای کشاورزی افزایش یافت. به وضوح، برای سال ۲۰۲۱، فشار تورمی‌ شدیدی وجود خواهد داشت و ما از قراردادهای آینده خود می‌بینیم که بسیاری از این موارد تا سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد یافت. بنابراین احتمال وقوع این فرضیه وجود دارد که به خاطر شوک‌هایی که در عرضه به وجود آمده، در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ شاهد تورم قابل توجهی خواهیم بود. اشنایدر در ادامه افزود: سوال اساسی این است که آیا این یک شکست تجاری یک یا دو ساله خواهد بود یا آغاز یک چرخه تورمی‌ جدید است که سال‌های بعد هم از آن متاثر خواهیم شد، اما در هر صورت، ما باید آماده هر اتفاقی باشیم.

 کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد

اظهارات اشنایدر در حالی مطرح می‌شود که جهان خود را برای اجلاس تغییرات آب و هوایی (COP۲۶) که قرار است از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر در شهر گلاسکو اسکاتلند برگزار شود، آماده می‌کند. موارد بسیاری به اجلاس COP۲۶ بستگی دارد. وبسایت رسمی‌بریتانیا این اجلاس را این‌گونه توصیف می‌کند: طرفین را گرد هم خواهد آورد تا اقدامات خود را در راستای اهداف توافقنامه پاریس و چارچوب کنوانسیون سازمان ملل متحد برای تغییرات آب و هوایی تسریع کنند. توافقنامه پاریس که توسط سازمان ملل متحد به عنوان یک معاهده بین‌المللی لازم الاجرا در مورد تغییرات آب و هوا تعیین شده است، در اواخر سال ۲۰۱۵ تصویب شد، که هدف اصلی آن محدود کردن گرمایش زمین به زیر ۲ ترجیحا تا ۵/ ۱ درجه سانتیگراد، در مقایسه با سطوح قبل از انقلاب صنعتی است. وقتی صحبت از اقدامات اقلیمی ‌می‌شود این خطر بسیار زیاد است که آخرین مصوبه‌های هیات بین دولتی تغییرات اقلیمی ‌به مرحله اجرا برسند.  گزارشی که در ماه گذشته منتشر شد، حاوی این هشدار بود که محدود کردن گرمایش زمین نزدیک به ۵/ ۱ درجه سانتیگراد یا حتی ۲ درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح قبل از وقایع صنعتی در دو دهه آینده، بدون کاهش ضربتی و سریع و در مقیاس بزرگ انتشار گازهای گلخانه‌ای امکان‌پذیر نخواهد بود. در انتها از مدیرعامل نستله پرسیده شد که امید او به این اجلاس چیست؟ وی گفت: امیدوارم همگرایی نظارت جهانی مجددا تایید شود و شاهد تعهدات سخت‌تری از سوی دولت‌ها و همچنین شرکت‌ها باشیم، زیرا همه ما در یک راستا به پیش می‌رویم. اشنایدر ادامه داد که اقداماتی که قبلا در این راستا انجام شده‌اند باید شناسایی شوند و مورد تقدیر قرار بگیرند. او گفت: بنابراین، به عنوان مثال در مورد شرکت ما، پیک کربن پشت سر ما قرار دارد که سال ۲۰۱۹ به وقوع پیوست. ما در ابتدای راه هستیم و این مربوط به برنامه‌های ما نیست، بلکه در مورد اموری است که باید انجام دهیم.