رونمایی تویوتا از وانت جدید توندرا 2022 با موتور هیبریدی

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از  CNBC، به جای ارائه انحصاری پیکاپ با موتور V-۸، این خودروساز ژاپنی دو نسخه از موتور ۵/ ۳ لیتری توئین توربو V-۶ را ارائه می‌دهد که شامل یک پیشرانه هیبریدی است که می‌تواند تا ۴۳۷ اسب بخار قدرت تولید کند که ۵۶ واحد بیشتر از موتور V۸ فعلی است و ۵۸۳ فوت پوند گشتاور، ۴۵درصد افزایش نسبت به توندرا مدل ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. مایک اسویرز، معاون ارشد دفتر توسعه محصولات تویوتا، در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما یک رویکرد جدید و دگرگون‌کننده برای توسعه کامیون خود در نظر گرفتیم و مجبور شدیم در بسیاری از کارهایی که قبلا انجام داده بودیم تجدید نظر کنیم. همچنین استفاده از موتورهای V-۶ دو توربو در کامیون‌های پیکاپ موفقیت‌آمیز بوده است. فورد موتور با معرفی موتورهایی که EcoBoost نامیده می‌شوند، در پرفروش‌ترین وانت F-۱۵۰ خود در سال ۲۰۱۱ بسیاری را مبهوت کرد. این موتور یک موفقیت غافلگیرکننده بود، زیرا فورد موتورهای اکوبوست دیگری را به مجموعه کامیون‌های خود اضافه کرد.

خودروسازان به طور فزاینده‌ای شروع به ارائه گزینه‌های جایگزین پیشرانه برای سال‌های آینده، قبل از هجوم پیکاپ‌های تمام برقی در بازار کرده‌اند. فورد در وانت کوچک Maverick جدید خود یک موتور هیبریدی F-۱۵۰ و یک هیبرید استاندارد را ارائه می‌دهد، در حالی که شرکت رم تراکس، یکی از شاخه‌های گروه تولیدی استلانتیس، در مدل ۱۵۰۰ خود یک هیبرید سبک را ارائه می‌دهد. استفانی برینلی، تحلیلگر اصلی خودرو IHS Markit می‌گوید: خریداران به طور کلی کمی ‌بیشتر از پیشرانه‌های جایگزین استقبال می‌کنند. اگر موتور و سیستم محرک جایگزین، آنچه برای کار با کامیون خود نیاز هست را ارائه دهند، آنها جایگزین‌های موتور V-۸ را خواهند پذیرفت. جدا از موتور جدید، توندرا طراحی بسیار مقاوم‌تری نسبت به وانت فعلی ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه، یک جلوپنجره عظیم که بیشتر قسمت جلویی خودرو را اشغال کرده، خودنمایی می‌کند. همچنین این خودرو از چراغ‌های جلوی براق‌تر و طراحی جعبه‌ای برخوردار است. همچنین در نمای داخلی، توندرا دارای صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی و ویژگی‌های ایمنی و راحتی بیشتری از جمله سیستم سرگرمی ‌جدید است.

در حالی که خودروسازان دیترویت بر بازار وانت‌های سایز بزرگ در ایالات متحده تسلط دارند، تویوتا به موفقیت‌هایی در این خصوص دست یافته است و سالانه بیش از ۱۰۰ هزار خودرو را به فروش می‌رساند. این در مقایسه با فروش سری F شرکت فورد که شامل F-۱۵۰ و نسخه‌های بزرگ‌تر است، حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار وانت در سال‌های اخیر بوده است. برینلی در ادامه افزود: توندرا می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، اما قرار است در رده سوم در بازار قرار گیرد زیرا آنها لزوما این ظرفیت را ندارند که دنباله‌رو رم تراکس یا شورولت باشند. تویوتا میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت و قیمت توندرا ۲۰۲۲ را اعلام نکرده است که انتظار می‌رود اواخر امسال وارد بازار شود. قیمت اولیه این خودرو در حال حاضر از حدود ۳۴هزار دلار برای مدل اصلی تا ۵۰هزار دلار برای مدل‌های آفرود TRD PRO متغیر است. مصرف سوخت آن نیز ۱۳ مایل در هر گالن در شهر و در بزرگراه ۱۷ مایل در کیلومتر اعلام شده است. تویوتا، توندرا را در کنار وانت متوسط تاکوما در کارخانه‌ای در سن آنتونیو، تگزاس تولید می‌کند.