مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری دومین رویداد «استان‌آپ» در قزوین با بیان اینکه ما در صندوق نوآوری از اوایل سال ۹۹ برگزاری رویداد «دوشنبه‌های‌استارت‌آپی» را آغاز کردیم، بیان کرد: صندوق نوآوری به واسطه قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و همچنین کمک به تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور ایجاد شده است؛ چراکه امروز اکوسیستم نوآوری کشور فقط شرکت‌های دانش‌بنیان نیستند، بلکه بخش بزرگ این اکوسیستم، شرکت‌های استارت‌آپی، کسب‌وکارهای نوپا و شرکت‌های فناوری هستند که در داخل پارک‌های علم و فناوری مستقرند.

مصطفی بغدادی افزود: ما در صندوق نوآوری تلاش می‌کنیم تا سرمایه موردنیاز کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌هایی را که دانش‌بنیان نیستند و نمی‌توانند از خدمات صندوق به طور مستقیم استفاده کنند، از طریق ‌سرمایه‌گذاری و با مشارکت عوامل سرمایه‌گذاری همچون صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی از طریق برگزاری رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» تامین کنیم. مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه از اوایل سال ۹۹ تاکنون ۳۰ رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» برگزار شده است، اظهار کرد: در این رویدادهای برگزارشده، میزبان ۲۲۰ تیم استارت‌آپی در محل صندوق بودیم که حدود ۵۷ تیم به مرحله مذاکرات جذب سرمایه رسیدند و ۱۶ تیم موفق به جذب سرمایه شدند و ۱۴ تیم نیز در حال طی کردن مراحل نهایی جذب سرمایه هستند. بغدادی افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان سرمایه برای استارت‌آپ‌های رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» جذب شده و این رقم نشان‌دهنده عملکرد موفق این رویداد در صندوق نوآوری است.

وی به رویداد «استان‌آپ» اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ۴۰ درصد تیم‌ها از خارج از تهران در رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» حاضر  بودند، تصمیم به برگزاری این رویداد در همه استان‌های کشور با عنوان استا‌ن‌آپ گرفتیم که دومین رویداد در قزوین برگزار خواهد شد که می‌تواند ارتباط خوبی بین صنایع بزرگ استان و کسب‌وکارهای نوپا برقرار کند. ما به دنبال این هستیم که استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها را به شرکت‌های بزرگ برسانیم و اگر نیازهای فناورانه صنایع بزرگ استان را شناسایی کنیم، در روز برگزاری «استان‌آپ» احتمال جذب سرمایه بیشتر وجود دارد.

مدیرتوسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی به رویداد پیوند نیز اشاره کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها، صاحبان ایده، هسته‌های فناور و اعضای هیات علمی ‌دانشگاه‌ها هستند که از ایده و کسب‌وکارهای خوبی برخوردارند؛ اما این آگاهی را ندارند که چه مسیری را برای تبدیل ایده خود به محصول طی کنند. بنابراین در رویداد «پیوند» حضور پیدا می‌کنند و ایده‌های خود را که قابلیت تجاری‌سازی دارند، به شتاب‌دهنده‌ها عرضه می‌کنند و صندوق نوآوری نیز برای جذب سرمایه این افراد از طریق سرمایه‌گذاری در کنار شتاب‌دهنده‌ها برای حمایت از ایده‌ها قرار می‌گیرد. بغدادی ادامه داد: صندوق برای شتاب‌دهنده‌ای که درنظر داشته باشد از تیم رویداد پیوند حمایت کند، ۸۰ درصد سرمایه موردنیاز را تامین می‌کند. وی از اصحاب رسانه و مسوولان استان قزوین خواستار اطلاع‌رسانی به کسب‌وکارها، صاحبان ایده و استارت‌آپ‌‌ها برای حضور در رویداد استان‌آپ شد و گفت: جلسات منتورینگ به‌صورت حضوری برای آموزش به استارت‌آپ‌ها برای ارائه ایده خود قبل از برگزاری رویداد نیز در استان برگزار می‌شود.