وی به توسعه و افزایش تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر نیز اشاره کرد و افزود: ورق سازه‌های فولادی یکی از این دست محصولات است که با تولید ۴۰۰ تن ورق سازه ۳۰۰×۲۰ در یک شیفت ۸ ساعته رکورد جدیدی ثبت شد، ضمن اینکه تولید آن در آینده به ۶۰۰ تن در هر شیفت افزایش خواهد یافت.

یزدی‌زاده با اشاره به سیاست دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال تاکید کرد: بخش بسیاری از این مسکن‌های ساخته‌شده را سازه‌های فولادی تشکیل خواهد داد که ورق سازه‌های فولادی نقش اساسی در تحقق برنامه دولت در این زمینه خواهد داشت.

مدیرعامل ذوب‌‌آهن اصفهان به شکستن رکورد ۲۵ ساله تولید کلاف نیز اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم روند تولید کلاف را برای ماه‌های آتی حفظ کنیم.

یزدی‌زاده با بیان اینکه کلاف برای مصارف داخلی و صادرات، یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود، گفت: به‌‌رغم تحریم‌ها، فراگیری کرونا، کمبود آب، برق و مواد اولیه و سایر چالش‌هایی که فولادسازان با آن روبه‌رو هستند امیدوار هستیم برنامه صادرات محصولات شرکت را مطابق با برنامه پیش ببریم.

 برنامه‌ریزی برای تامین دستگاه اره و دریل مخصوص ریل

مهدی نصر معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت نیز درخصوص پروژه تامین و نصب و راه‌اندازی اره و دریل جدید نورد ۶۵۰ گفت: با توجه به تولید ریل نورد ۶۵۰ به عنوان یک محصول استراتژیک و لزوم افزایش ظرفیت و کیفیت محصول تولیدی، به‌رغم تحریم‌های ظالمانه، برنامه‌ریزی لازم برای تامین یک دستگاه اره و دریل مخصوص ریل با ظرفیت برش و سوراخ‌کاری حدود ۳۹ تن بر ساعت برای ریل از شرکت لینزینگر اتریش به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در این زمینه انجام شد و در حال حاضر در مرحله تست و راه‌اندازی است.

وی افزود: مطالعات، مهندسی و نظارت عالی این طرح با محوریت مدیریت هماهنگی امور مهندسی و نظارت، فاز تامین توسط مدیریت خرید تجهیزات و قراردادهای توسعه و همچنین عملیات نصب و راه‌اندازی تجهیزات بر پایه‌ استفاده حداکثری از زیرساخت‌ها و توان داخلی شرکت با همکاری مدیریت‌های اجرایی توسعه، مهندسی نورد، برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیــرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ســاختمان و تولید و توزیع برق انجام شده است.

 درآمدزایی «ذوب» از سبد کالایی

حجم معاملات ذوب‌آهن در بورس کالا نسبت به هفته گذشته بیش از ۷هزار تن بیشتر شده و درآمدی بیش از ۳۵۳میلیارد و ۸۵۰میلیون تومان را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

ذوب‌آهن در هفته منتهی به ۱۶ مهر عملکردی از درآمد را به نمایش گذاشته که کاملا روز‌های تلخ درآمدی در شهریور را فراموش کرده و مشتریان نیز استقبال مناسبی از سبد عرضه‌شده این شرکت نشان دادند.

درمجموع معاملات این شرکت می‌توان دریافت که حجم معاملات نسبت به هفته گذشته بیش از ۷هزار تن بیشتر شده و درآمدی بیش از ۳۵۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

 تیرآهن

در سبد تیرآهن عرضه‌شده در بورس کالا تنها «تیرآهن ۱۶ و ۱۴» وجود داشت که ۳ هزار و ۳۱۲ تن عرضه را در این قسمت شاهد بودیم که تقاضایی در حدود ۶ هزارو ۶۹۳ تن برای این کارخانه به ثبت رسید، ولی میزان معاملات در حدود نصف تقاضای به ثبت رسیده بود و درآمدی ۴۷میلیارد و ۲۷۴میلیون تومان را از این بخش به دست آورد.

 سبد تیرآهن مخلوط

در بررسی آخرین عرضه شرکت ذوب‌آهن می‌توان به ۱۰ نوبت عرضه این شرکت به میزان ۱۴هزار و ۱۶۸ تن عرضه اشاره کرد که ۹ نوبت آن به معامله ختم شد.

بر پایه این گزارش می‌توان دریافت  در برابر حجم عرضه‌ها، تقاضایی بیش از ۳۱ هزار و ۴۸۷ تن برای این کارخانه به ثبت رسید و درنهایت معامله‌ای ۱۳ هزار و ۱۵۶ تن را برای این هفته به ثبت رساند. میزان ارزش نقدی سبد تیرآهن مخلوط در این هفته به ۱۸۶ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان رسید.

 سبد میلگرد مخلوط

حجم معامله سبد میلگرد مخلوط با آنکه عدد ۷هزار و ۶۰۰ تنی را به نمایش گذاشت اما؛ میزان تقاضا‌ها بیش از ۱۰ هزار تن به نسبت معامله بیشتر بود با این‌ حال از چنین حجم ثبت‌شده معامله‌ها، ۱۰۴میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان برای این شرکت درآمدزایی شد.

 سبد میلگرد کلاف

ذوب‌آهن در این بخش ۹۷۵ تن معامله ثبت کرد و درآمدزایی ذوب در این بخش به بیش از ۱۴ میلیارد و ۸۸۷ میلیون تومان بود.