انعکاس فعالیت‌های انجام شده در زمان اجرای این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار است، این در حالی است که امر پاسخگویی و ایجاد تعامل با کاربران می‌تواند در ایجاد حس مشارکت کاربران و مسافران با نیروهای راهداری در جهت موفقیت این طرح و همچنین تامین امنیت استفاده‌کنندگان از محورهای مواصلاتی اثرگذار باشد.

داریوش امانی خاطر‌نشان کرد: پیش‌آمادگی نیروها و امکانات راهداری در سراسر کشور به ویژه استان‌های دارای بارش سنگین، اجرای دستورالعمل‌های ارسالی از سوی ستاد مرکزی، انتقال نکات اجرایی مهم و قابل توجه به روسای ادارات راهداری و استفاده از تجارب سال‌های گذشته باید مدنظر قرار گیرد. همچنین فرماندهی محورها حتما مشخص شود به خصوص محورها و گردنه‌های خاص و دارای بارش سنگین و همین‌طور محورهایی که در سال گذشته مشکلاتی در زمینه اجرای طرح داشته‌اند، مورد توجه ویژه قرار گیرند .

 ضرورت حضور مستمر گشت‌های راهداری در جاده‌ها

در ادامه این نشست تخصصی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر ضرورت حضور مستمر گشت‌های راهداری در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی در زمان اجرای طرح راهداری زمستانی امسال تاکید کرد و افزود: با توجه به کمبود اعتبارات، لزوم استفاده بهینه از امکانات موجود بیش از پیش ضروری است و این در حالی است که برنامه‌ریزی و پیش‌بینی قبل از اجرا باید حتما در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها قرار گیرد. این امر در مورد ۱۱ استان رینگ اول طرح راهداری زمستانی که بیشترین حجم بارش را دارند و همین‌طور مهم‌ترین کریدورهای بار و مسافر و ترانزیت را دارا هستند بسیار اهمیت دارد .

رضا اکبری اظهار کرد: اجرای فرآیندهای راهداری زمستانی در خصوص آزادراه‌ها اهتمام ویژه مسوولان اجرایی طرح را می‌طلبد. ضروری است در محورهای پربارش در هر استان، فردی در مرکز قرارگاهی تعیین‌شده مستقر باشد و هدایت و رهبری را در زمینه اتخاذ بهترین تصمیم اجرایی در زمان بارش‌های سنگین به عهده بگیرد .

وی  با تاکید بر اینکه در طرح راهداری زمستانی در ایام بارش‌های زیاد، ثانیه‌ها هم اهمیت دارند، افزود: اجرای مهندسی صحیح در خصوص اتخاذ راهکار و اجرا، در این طرح اهمیت زیادی دارد. برای پیش‌بینی وضعیت هوا، پیش‌بینی‌های دقیق را بر حسب محور آماده کنیم که هم در سطح ستاد و هم در سطح استان‌ها باید صورت گیرد که در این راستا هماهنگی و تعامل با پلیس راه و اجرای برخی از موضوعات به صورت سختگیرانه می‌تواند راهگشا باشد.