تامین درایوهای اصلی KONE CRANE  به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه مدت‌ها است با مشکل مواجه شده و درایو برندهای دیگر موجود در بازار نیز عمر کاری پایینی داشته و مشکل موجود را حل نمی‌کردند.

مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ با تشکیل جلسات و پیگیری‌های انجام شده در یک اقدام دسته جمعی جزئیات جایگزینی درایوهای KONE CRANE  بررسی شد و طی یک پروژه پژوهشی ۹‌‌ ماهه با حداقل هزینه ممکن، درایو دیگری ساخت شرکت VACONE از نوع NXP که امکان تامین آن در بازار وجود داشته و از نظر عملکرد نیز  نزدیک به درایوهای اصلی بوده، به عنوان مبنای ساخت درایو بومی انتخاب شد.

  ابراهیم دادرس افزود: سخت‌افزار و نرم‌افزار عملکردی درایوهای VACONE انتخابی با سیستم موجود همخوانی نداشته و خوانش نرم‌افزار و کدهای قابل اتصال به شبکه پروفی باس آن نیز در حالت عادی ناممکن بود. بنابراین اتصال درایو به PLC موجود و سخت‌افزار و نرم‌افزار آن  تغییرات اساسی را طلب کرد که این مهم به صورت پایلوت روی یکی از درایوها انجام شد و با تلاش تیم پژوهشی به نتیجه مطلوب رسید.

وی در ادامه گفت: هم‌اکنون با گذراندن موفقیت‌آمیز مراحل تست و عملکرد درایو ساخته شده افق روشنی برای غلبه بر مشکل تامین یکی از حساس‌ترین قسمت‌های کنترل جرثقیل‌ها برای اولین بار در کشور ایجاد شده که به یاری خدا به تمامی جرثقیل‌های مشابه نیز تعمیم داده خواهد شد. این اقدام علاوه بر صرفه‌جویی موثر در هزینه و زمان، تاثیرات مثبتی بر روند تولید از محل آماده به کاری مطلوب جرثقیل‌ها خواهد داشت.