اظهارات مک نامی ‌در حالی مطرح شد که فرانسیس ‌هاگن، مهندس و دانشمند آمریکایی که  در سال ۲۰۲۱ ده‌ها هزار سند داخلی فیس‌بوک را به کمیسیون اوراق بهادار،  بورس و وال استریت ژورنال فاش کرد، شهادت خود را در کمیته کنگره ادا کرد. در تعطیلات آخر هفته وی در ۶۰ Minute ظاهر شد و شواهدی را ارائه کرد که نشان می‌داد فیس بوک سود را بر ایمنی کاربران خود اولویت داده است. مک‌نامی ‌استدلال کرد که کنگره «باید» در مورد ایمنی آنلاین و حریم خصوصی  مربوط به بیگ‌تک کاری انجام دهد.

وی ترجیح سود بر ایمنی کاربران را تنها مختص فیس بوک نمی‌داند و آن را به تمام پلت‌فرم‌های اصلی اینترنت نسبت می‌دهد و بیان می‌کند: صادقانه بگویم، تقریبا همه شرکت‌های بزرگ اقتصادی به نوعی چنین ترجیحی دارند.

وی ریشه این موضوع را در سرمایه‌داری نظارتی می‌داند که عبارت است از کسب درآمد از داده‌های استفاده‌کنندگان از اینترنت. اصل این موضوع بر اساس الگوریتم‌های پیش‌بینی‌کننده و محاسبه ریاضیاتی رفتار انسان است. سرمایه‌داران نظارتی تقریبا همه چیز را درباره کاربران خود می‌دانند، در حالی که عملیات آنها برای ما مبهم است. آنها آینده ما را پیش‌بینی  و رفتار ما را پیکربندی می‌کنند، اما برای اهداف و سود مالی دیگران.

وی افزود: «در اینجا مشکل کارهایی نیست که آنها غیرقانونی انجام می‌دهند. مشکل کارهایی است که آنها قانونی انجام می‌دهند.»

مک نیمی ‌فیس بوک را به عنوان «پیرمردی که سعی می‌کند مانند یک نوجوان لباس بپوشد» توصیف می‌کند. او بیان می‌کند که فیس بوک تلاش می‌کند با وجود داشتن یک تجارت بالغ، نرخ رشد بالایی را حفظ کند.

با این حال، او ادعا کرد که مسائل اساسی موجود در فرهنگ شرکت فیس‌بوک شدیدتر از تلاش برای رشد است. مک نامی‌ اظهار کرد: «این موارد از ابتدای تاسیس این شرکت وجود داشته است.»

موسس Elevation Partners  که یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی آمریکایی بود که در مالکیت معنوی، فناوری و شرکت‌های رسانه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کرد در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۲ که دارایی‌های آنها توسط شرکت‌های دیگر خریداری شد، هشدار داد که مسائل اساسی پیش روی فیس‌بوک در جامعه بزرگ‌تر  و در دنیای واقعی نیز رخنه کرده است، مانند سوء‌استفاده از هوش مصنوعی برای مقاصد مختلف.

او این سوال را مطرح کرد که «آیا چنین جامعه‌ای همان جامعه‌ای است که ما می‌خواهیم در آن زندگی کنیم؟»

در پی افشاگری‌های این افشاکننده و قطع ۶ ساعته خدمات این شرکت،  سهام این شرکت به شدت کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در ماه‌های اخیر رسید. گرچه چند روز پس از آن شاهد بهبود نسبی سهام خود بود.