عطاءالله معروفخانی  در  این کمیته    مشکلات ناشی ازقطعی برق در استان هرمزگان را بیش از سایر استان‌ها دانست و گفت: خساراتی که به فولاد هرمزگان در سه ماه قطعی برق وارد شد قابل توجه  و جبران  آنها امروز خیلی سخت و مشکل است.

وی از صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر یاد کرد و خسارت به این صنعت را خسارت به صنایع پایین دستی زیادی دانست. معروفخانی با ابراز نگرانی از زمزمه‌های کمبود گاز در زمستان از استاندار و معاون اقتصادی وزیر کشور خواست برای جلوگیری از قطع گازرسانی به صنایع به‌ویژه شرکت‌های فولادی تمهیدات لازم اندیشیده شود. مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به افزایش هزینه‌های برق و گاز ، حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و مهم‌تر از همه گندله که ماده اولیه این شرکت است، زیان ناشی از کمبود انرژی را فشاری مضاعف بر تولید عنوان کرد و خواستار کمک دولت شد.

معروفخانی با اشاره به اشتغال زایی این صنعت در استان، از فولاد هرمزگان به عنوان صنعت  پیشرو در مسوولیت‌های اجتماعی هرمزگان یاد  و تصریح کرد:  همواره در حد توان خود به یاری استان شتافته و پای کار هستیم.

وی تامین رایگان اکسیژن بیمارستان‌های هرمزگان از ابتدای همه‌گیری کرونا را یک مسوولیت اجتماعی مهم فولاد هرمزگان دانست و افزود: با وجود قطعی برق، اما کارخانه اکسیژن‌سازی فولاد به تولید ادامه داد تا بیمارستان‌های استان دغدغه کمبود اکسیژن نداشته باشند.